۱۳۸۹ بهمن ۱۹, سه‌شنبه

وقتی بابا دروغ گفت!

انتشار عکس هائی از یک دختر خانم منسوب به صبیه مهندس میرحسین موسوی توسط رسانه متعلق به صدا و سیمای جمهوری اسلامی و ایجاد جنجال خبری با بار منفی علیه مهندس موسوی به اعتبار نامانوس بودن ظاهر و رفتار دختر مزبور با عرف جامعه مذهبی، سندی زننده از انحطاط و نزول اخلاق در رقابت های سیاسی در ایران است.
انحطاطی که علی رغم مذموم به ذائقه بودن مسبوق به سابقه نیز هست.
هر چند نوع تصاویر منتشره از دختر خانم مزبور خلاف تلقی و توقع رسمی حکومت و عرف اقشار مذهبی از وجاهت دختر مسلمان است و در صورت صحت انتساب وی به مهندس موسوی، این امر تلخ کننده ذائقه اقشار مذهبی از نوع تربیت و پرورش فرزند توسط شخصیتی است که در پیشینه خود جایگاه بالای حکومتی در جمهوری اسلامی دارد اما:
اولاً مگر می توان به احتساب خلاف یا دگرباشی فرزند، اقدام به صدور کیفرخواست برای پدر کرد؟
اگر چنین است چرا سال گذشته وقتی «نرگس کلهر» صبیه جناب آقای مهدی کلهر مشاور وقت رئیس جمهور اصولگرا با شکل و شمایلی مشابه با دختر منسوب به مهندس موسوی در مقابل دوربین تلویزیون BBC ظاهر شد و به این نیز اکتفا نکرد و هر آنچه خواست علیه تمامیت جمهوری اسلامی گفت احدی از منسوبین به جناح اصولگرا معترض مشاور رئیس جمهور نشده و ارزنی بر بی صلاحیتی وی در تربیت بهینه فرزند تصریح نداشتند؟
منظور آن نیست که ایشان باید چنین تصریحی علیه مشاور رئیس جمهور می کردند. منظور آن است که نمی توان و نباید با استانداردی دوگانه یک بام و دو هوا کرد.
ثانیاً اگر قوه عاقله وعرف مذهبی می پذیرد چنین رفتار و مچ گیری هائی از رقیب در رقابت های سیاسی خلاف اخلاق است چاره ای ندارند تا ریشه چنین پلشتی و آلودگی ها را از مصب آن بجویند.
قهراً امروز جای گله از خبرگزاری منسوب به صدا و سیما در انتشار این عکس ها نیست.
طبیعی است فرزند از رفتار پدر الگوبرداری می کند. اگر در خرداد سال 88 وقتی محمود احمدی نژاد در مقام نامزد رقیب میرحسین موسوی بی اخلاقانه در مناظره اش عکس همسر موسوی را با اتهامی کذب در مقابل دوربین صدا و سیمای جمهوری اسلامی با آن شکل زننده به نمایش گذاشت. اگر در همان مقطع مسئولین صدا و سیما در اقدامی سنجیده چنین عملی را تقبیح می کردند شاهد آن نبودیم که رسانه منسوب به همان صدا و سیما امروز همان کاری را بکنند که پیشتر مهترشان کرده بود.
روزی در منزل دوستی میهمان بودم و وقتی تلفن منزلشان زنگ زد، ایشان فرزند خود را امر کرد تا به تلفن پاسخ بگوید و اگر ایشان را خواستند بگوید منزل نیست!
هر چند ایشان وقعی به هشدار بنده نگذاشت که با چنین رفتاری عملاً و صریحاً به فرزندت دروغگوئی می آموزی. اما دو هفته بعد که مدیریت مدرسه فرزندش به ایشان اطلاع داد پسرش آن روز در مدرسه غائب بوده متعجب و در عین حال بابت این امر عصبانی بود که چرا روز قبل فرزندش به دروغ به ایشان گفته فردا به دلیل کلاس فوق العاده دیرتر به منزل می آید در حالی که تمام روز با دوستانش به تفرج رفته بود!

۱۲ نظر:

ناشناس گفت...

آقای سجادی همچنان از نوع نگاه شما و مواضع شما با رژیم ایران سردگم هستم. از طرفی بدم نمیآید شما و افرادی مانند شما که هم جانب رژیم را میگیرند هم منتقد آنند ، هم در سیمای اپوزوسیون هستند هم سمپات حاکمان گاهی‌ با نگاه متفاوت خود همه طرف را قلقلکی بدهید و حماقتهای آنان را گوشتزد کنید اما گاهی‌ شما حماقت طرفی‌ زیر ضرب که به بدترین شکل قابل تصور حقوقش ضایع شده بمراتب سنگینتر از از حماقت هیولا وار طرف مقابل انتقاد می‌کنید ، آقای سجادی حقیقتاً شما معتقد هستید که آقایان خامنه‌ای و دوستان همپیمانشان در معماری این بنای حاکم در ایران اینجا و آنجا دارای نقسانهایی هستند که باید ترمیم شود یا که نه متاسفانه کار از بنیاد ایراد دارد . آقای سجادی شما از مناسبات حاکم که بطور حیرت آوری یادآور داستان قلعه حیوانات است واقعا دچار بیزاری نمیشوید ، من یقین دارم که کسی‌ که این مطلب را میتواند بنویسد استعداد این را دارد به طور کامل در کنار مردم باشد

ناشناس گفت...

سلام : آقای موسوی در انتخابات سال گذشته زهرا رهنورد(همسرشان) را وارو رقابت های انتخاباتی کرد( احتمالا برای کسب آرای بیشتر , از طرف جامعه زنان...). دراین چهارجوب خانم زهرا هنورد قبلااز آنکه همسر ایشان باشد یک پارتنر انتخاباتی می باشد ...
در مناظره ها نیز آقای احمدی نژاد با زیرکی هیچ گاه از" همسر موسوی" حرفی نزد بلکه از "یک خانم ....""
البته درربهترین سناریو همانطور که شما اشاره کرده اید رعایت اصول اخلاقی می باشد.

ایرج گفت...

البته این نکته هم وجود دارد که شاید انشار این عکس ها از طرف نیروهای حامی جنبش سبز که در آن خبرگزاری کار می کنند باشد واین کار یک نوع خودزنی باشد

ناشناس گفت...

خطاب به آن کاربری که در پست قبل مشکل ارسال پیام داشت : پیام شما زمانی ارسال شده است که پس از ارسال ، در بالای صفحه ارسالی، این نوشته ظاهر شود "
نظر شما ذخیره می شود و بعد از تأیید صاحب وبلاگ در وبلاگ قرار داده خواهد شد" اگر این نشوته ظاهر نشد کادر هایی که بایید تکمیل شود را تکمیل کنید و سپس سعی مجدد کنید

ایرج گفت...

سلام استاد ، کماکان منتظر جواب ایمیلی که دو روز قبل برایتان فرستادم، هستم با سپاس

ناشناس گفت...

بعنوان یک متفکر درباری و حکومتی موضوع جعفر پناهی را چگونه توجیه میکنید؟

ناشناس گفت...

آقای سجادی. در آستانه 25 بهمن سری زدم به مقالات زیباتون در روزهای بعد از انتخابات، به خصوص "امام آسوده نخواب" تا برای شرکت در تظاهرات جون بگیرم. به امید اینکه اگر این بار میلیونی شدیم، اشتباهی که در اون روزها مرتکب شدیم، دیگه تکرار نکنیم. اشتباهی که تنها کسی رو که یادم میاد در اون دوران راه حل زیرکانه بست نشینی رو براش ارائه داد شما بودید. راه حلی رو که به جای ما ، مصری ها ازش خوب استفاده کردن. و متاسفانه موسوی در اون دوران در عالم دیگری سیر می کرد و هنوز هم.
نمی دونم چرا اون مجری توانمند هما و اون مقاله نویس پخته ، این روزها انقدر بدخط می نویسه ؟
داریوش سجادیم آرزوست ...

داریوش سجّادی گفت...

ایرج خان
من پاسخ ایمیل شما را دادم
آیا به دست تان رسید؟

داریوش سجّادی گفت...

دوست ناشناسی که فرموده اند:
نمی دونم چرا اون مجری توانمند هما و اون مقاله نویس پخته ، این روزها انقدر بدخط می نویسه ؟
دوست گرامی
می خانه اگر ساقی صاحب نظری داشت
می خوردن و مستی ره و رسم دگری داشت
متاسفانه و برخلاف انتظار درب بر همان پاشنه چرخید و چرخید و دوستان در جبهه سبز اشتباه را پشت اشتباه جواب دادند و به نصایح دوستان نیز وقعی نگذاشتند که اکنون با چنین وضعیتی مواجه شدند
دوست گرامی
بنده همان سجادی سابقم اما قبل از سبزها دوستدار حقیقتم و مواضع امروز حق نیست
موفق باشید

ناشناس گفت...

سلام جناب سجادی
بنده همچنان منتظر پاسخ شما به ایمیلی که برایتان ارسال کردم هستم.

با آرزوی سعادت

حامد

داریوش سجّادی گفت...

حامد خان
من انجام وظیفه کردم و همان موقع پاسخ شما را ارسال کردم

ناشناس گفت...

khodayeh man !!!in fetneh cheha ke nakard ?yeki mesleh man ra ke az eslam hech nemidanestam be eslam alaghemand kard va yeki degar ra kharej az on .khodaya che metavanam begoyam joz inkeh shor barayeh khodam va motasef barayeh amsaleh narges-h,,,,,,,,, o