۱۳۹۰ بهمن ۱۱, سه‌شنبه

نوشابه سمی!



نوشابه امیری یکی از بی اخلاق ترین کسانی است که بدون برخورداری از صلاحیت حرفه ای و ایضاً اخلاقی خود را به جامعه مطبوعات آن هم با پسوند «حرفه ای» کلیپس کرده!
بی اخلاقی وی تدریجاً از مرزهای بی شرمی گذشته و برای شهرت تن به فریب و حقه بازی جهت انجام مصاحبه با کسانی می دهد که در حالت عادی هرگز حاضر به دادن مصاحبه با وی و امثال وی نیستند
مصاحبه اخیر وی با حاج سعید حدادیان نمونه بارزی از شیوه زشت و غیر اخلاقی و غیر حرفه ای وی است که قبلاً نیز همین شیوه را در کسب مصاحبه با سعید تاجیک اعمال کرده بود
بنا بر یک سنت نانوشته کسانی مانند تاجیک یا حدادیان اساساً افرادی مانند امیری را در مقام روزنامه نگار برسمیت نمی شناسند هم چنانکه ارزنی نیز گروه خون شان با دادن مصاحبه به سایت های زردی مانند روزنت هم سوئی ندارد. علی رغم این خانم امیری در کمال بی اخلاقی در تماس با سوژه های خود با زیرکی و شیطنت طعمه خود را به تور فریب انداخته بدون آنکه بر تعهد حرفه خبرنگاری مقید بماند.
مطابق قانون صریح مطبوعات هر خبرنگاری در انجام مصاحبه ابتداً موظف است بصورتی کاملاً شفاف خود و رسانه متبوعه خود را برای مصاحبه شونده بصورتی دقیق معرفی کند و حتی در مواقعی که چنین مصاحبه هائی برای مصاحبه شونده هزینه اخلاقی و یا حقوقی یا سیاسی فراهم می کند مصاحبه گر بصورتی مضاغف موظف است صریحاً مصاحبه شونده را از ماهیت خود و رسانه اش و تبعات محتمل دادن مصاحبه ، مطلع نماید.
حال با توجه به جهتگیری کاملاً ساختارشکن و غیرحرفه ای سایت روزنت و با توجه به ماهیت کاملاً مغرض و هتاک و بد دهان نوشابه امیری در جمیع نوشته هایش، معرفی خود به حدادیان در زرورقی از فریب و رد گم کردن و طفره روی و هره و کره و بکار گیری کشش های زنانه! بمنظور فریب حدادیان و گرفتن مصاحبه به هر بهائی قبل از آنکه تضییع حق مصاحبه شونده باشد توهین به جامعه حرفه ای مطبوعات است

http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/article/-ee601addea.html
http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/article/-fb33a34c28.html
http://www.roozonline.com/persian/author/name/nooshabeh_amiri.html

۳ نظر:

عسگری گفت...

خانم امیری که در سالهای دهه 60 صدایشان آذین بخش کارتونها و فیلمهای کودکی ام بود، مطابق بیوگرافی دارای فوق لیسانس علوم ارتباطات و جامعه شناسی است و به سالهای قبل از انقلاب روزنامه نگاری فعال در مکتب کیهان مصباح زاده بوده است تا جایی که همراه آیت الله خمینی با پرواز ایرفرانس به ایران بازگشت. قاعدتا او بهتر از ژورنالیست های جوان باید با این اصول حرفه ای آشنا باشد اما به گمان من ریشه این رفتار از یکطرق به این است که او و همسرش فراتر از روزنامه نگاری و سینمایی نویسی بیش از حد سیاسی و احساساتی بوده و هستند و نمی توانند بدون حب و بغض کار کنند و از طرف دیگر این باور اخیرا رواج یافته که حکومت ایران و پیروانش خودشان به اخلاق و پرستیژ اعتقادی ندارند و با این حساب ما چرا باید ملاحظه آنها را بکنیم و از اخلاق حرف بزنیم. اینست که بقول دوستی ما در دوره قحطی عقلانیت به سر می بریم، خدا آخر و عاقبتمان را بخیر کند.

Saeed گفت...

اما خدايا تو شاهدي که ما هيچ چيزي رو براي خودمون نخواستیم. حالا ما مانده ایم و تقاص اين همه اشتباه ديگران و بازيگوشي خودمون. اگه شما فکر می کنی اشتباهی هستی پس شاید تقصير شما بود، تقصير ديگران هم بود.

جناب سجادی عزیز سلام
امیدوارم کوه رحمت داریوش برقرار باشد.

به لطفتان دیگه تقریبا داره واژه های بی صلاحیت ترین و بی اخلاق ترین برای من اعتبار پیدا می کنه یا حداقل مانند گذشته بی اعتبار نمیشه.
اما به گمانم استفاده تان از این واژه ها برخلاف مفهوم عام آن یک جورایی خاص هست.نه!؟
پس از عام چه بترسی چه نترسی که سخن فاش کنی
سخن خاص نهان در سخن عام بگو

اصلا هم قصد توجیه یا دفاع از خانم امیری ندارم که من بعد از روزنامه آسیا مدتهاست وقت برای خواندن مطالبشان نمی گذارم و با شما هم عقیده ام، اما به حرمت مطالبی که آن دوران از ایشان آموخته ام ایشان را شایسته این واژه نمی بینم.
و اگر بجای شما بودم همان توصیه اخلاقییتان به آقای دکتر ولایتی را به ایشان گوشزد می کردم که:
"اگر نمی توانید آنی شوید که دوست دارید شوید، بکوشید آنی شوید که می توانید شوید!"
چون ظاهرا الگویه خانم امیری خانم اوریانا فالاچی بوده و علاقه زیادی به مصاحبه با اصول گرایان و راستی ها دارند که نتیجه اش این است و چاره ای ندارند!

ممنون
saeed1800

مهدی وکيلي گفت...

نوشابه اميري نه تنها اخلاق حرفه اي را رعايت نكرده، كه با انتشار چنين مصاحبه اي كه بيشتر به لاسيدن ميماند، موجب وهن خودش نيز شده است. بخصوص كه ميان اين همه پيغمبر به جرجيس رو آورده كه در نهايت ثابت كند طرفداران نظام اين گونه اند. اصولا بايد ديد شخصي مانند سعيدحداديان چه جايگاهي در سياست و سياست نويسان دارد كه مورد مصاحبه ايشان قرار گرفته است. البته ناگفته نماند كه سعيد هم از خجالت ايشان كاملا درآمده و با پرسش مكرر اينكه چه وقتي ايشان به كشور بازميگردند، اشتياق خود را از زيارت(!) اين مخدره مخفي نكرده و تلقي خود را از شخصيت ايشان به درستي ابراز كرده است. خوشبختانه بچه هاي جنوب شهر بعد از يك عمر گدايي، شب جمعه خود را گم نميكنند.