۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۵, دوشنبه

نامه ای به مدیر مسئول روزنامه اعتماد


حضور محترم جناب آقای الیاس حضرتی
مدیریت مسئول و محترم روزنامه وزین اعتماد

با سلام
احتراماً معروض می دارد دوشنبه یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری در شماره 2382 آن روزنامه و در صفحه مسمی به عنوان «تلویزیون» مطلبی با امضای جناب آقای «مرتضی فتحی» و تحت عنوان «چوب لای چرخ شبکه های خصوصی» منتشر شد که علی الظاهر گزارشی بود ناظر بر فعالیت های شبکه تلویزیونی و تعطیل شده ایرانیان.
صرف نظر از محتوای این گزارش، لااقل تا آنجا که بخش هائی از آن مربوط به تلویزیون تعطیل شده «هما» می شود. می توان از فحوای آن گزارش انصاف و تعهد و صحت اطلاعات نویسنده مزبور از تلویزیون هما را استنباط کرد. اما در مقام یکی از دست اندرکاران آن تلویزیون (هما) و حسب الامر بنیان گذار آن (آقای ژاپه یوسفی) دو نکته را جهت اکمال گزارش مزبور و تنویر افکار عمومی مخاطبان روزنامه وزین اعتماد لازم به ذکر می دانم:
نخست آنکه نویسنده محترم ذیل قسمتی از این گزارش تحت عنوان «FBI وارد می شود» در تبیین چرائی توقف فعالیت تلویزیون هما آورده اند:
«پلیس فدرال آمریكا با اتهام واهی دریافت پول از جمهوری اسلامی ایران توسط مسوولان شبكه (هما) برای برخورد با این شبكه وارد عمل شد. اما تحقیقات نشان داد دست اندركاران شبكه پولی از دولت ایران دریافت نكرده‌اند. از این پس اتهام جدیدی به مسوولان این شبكه نسبت داده شد. این اتهام «پرداخت رشوه از سوی مسوولان شبكه به حكومت ایران برای كسب مجوز فعالیت در داخل ایران» بود. در آمریكا قانونی وجود دارد كه مطابق آن هر شهروند ساكن امریكا اگر حتی در خارج از امریكا هم رشوه‌یی به فردی پرداخت یا دریافت كرده باشد از سوی دولت امریكا مجرم شناخته می‌شود و به استناد همین قانون، FBI مدعی شد این شبكه برای فعالیت‌های خود از جمهوری اسلامی ایران رشوه گرفته است و همین مساله و فشارهای دیگر باعث شد فعالیت‌های این شبكه پس از یك سال و نیم تعطیل شود»

جناب آقای حضرتی
همانطور که ملاحظه می فرمائید نویسنده محترم علی رغم آنکه در ابتدا اتهام جدید مسئولان تلویزیون هما را «پرداخت رشوه از سوی مسوولان شبكه به حكومت ایران برای كسب مجوز فعالیت در داخل ایران» از سوی FBI عنوان کرده اما در انتهای این گزاره «پرداخت رشوه» را جایگزین «دریافت رشوه» کرده و مرقوم فرموده اند:
FBI مدعی شد «این شبكه برای فعالیت‌های خود از جمهوری اسلامی ایران رشوه گرفته است»
قدر مسلم آن است که اشتباه فوق را باید اشتباه سهوی نویسنده محترم تلقی کرد فقط جهت تکمیل گزارش مزبور به اطلاع می رساند اتهام پرداخت رشوه توسط مسئولین تلویزیون هما به مسئولین ایرانی اتهامی بود که در آن زمان و توسط یکی از پرسنل این رسانه بمنظور استتار اختلاس خود از نقدینگی های تلویزیون هما برای FBI گزارش شده بود که نهایتاً منجر به رفع اتهام مسئولین تلویزیون هما و متواری شدن عنصر اختلاس کننده شد.
نکته دوم آنکه نویسنده محترم در بخش دیگری از گزارش خود آورده اند:
«البته تعطیلی این شبكه (تلویزیون هما) به دلیل یافتن ردپایی از رشوه نبود، بلكه تمام هزینه‌های این شبكه از سوی سرمایه‌گذارانی تامین شده بود كه علاقه‌مند به ایران بودند. این سرمایه‌گذاران بعدها در راه‌اندازی «شبكه ایرانیان» هم حضور داشتند»

جناب آقای حضرتی
بدینوسیله به اطلاع می رساند اولاً تنها سرمایه گذار و موسس و مسئول تلویزیون هما جناب آقای «ژاپه یوسفی» بود که بعد از تعطیلی این رسانه نه ایشان و نه دیگر دست اندرکاران آن با هیچ رسانه دیگری هیچ نوع همکاری نداشتند. گذشته از آنکه در اتخاذ خط مشی و تدوین و تبیین راهکارها و رویکرد ها و خط مشی ها و سیاستگذاری ها هیچ کس جز «آقای یوسفی» نقشی در تلویزیون هما نداشت تا اکنون بخواهند یا بتوانند در راه اندازی شبکه ایرانیان هم حضور داشته باشند. لذا به صراحت اعلام می دارد خبر حضور «سرمایه گذاران تلویزیون هما»! در راه اندازی «تلویزیون ایرانیان» کاملاً کذب و عاری از صحت و واقعیت است.
تنها سابقه موجود از همکاری تلویزیون ایرانیان با مسئولین تلویزیون هما بازگشت به آن دارد که در اواخر سال گذشته (زمستان سال 90) یکی از دست اندرکاران تلویزیون ایرانیان با اینجانب و جناب آقای یوسفی تماس تلفنی گرفته و متقاضی همکاری و تهیه برنامه برای آن رسانه به سیاق مالوف در تلویزیون هما شدند که موضوع از حد تبادل چند ایمیل و چند تماس تلفنی بالاتر نرفت و کلیت آن مطالبه همکاری مشمول مرور زمان شد.

مراتب جهت اطلاع و اقدام مقتضی بمنظور انتشار توضیحات فوق در آن رسانه وزین ایفاد شد.
قبلاً از حسن همکاری مسئولانه جنابعالی کمال امتنان را داریم

با تشکر ـ داریوش سجّادی
مسئول روابط عمومی و دبیر سرویس سیاسی تلویزیون هما
ایالات متحده آمریکا ـ 17/اردیبهشت/91

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست: