۱۳۹۱ خرداد ۱۰, چهارشنبه

گوشزدی به آقای انصاری



خبرگزاری ایسنا روز دوشنبه یکم خرداد ماه بنقل از محمد علی انصاری دبیر ستاد بزرگداشت ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی ضمن تکیب خبر تمایل «سید حسن خمینی» جهت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آورده بود:
كسی كه رگی از رگ نسبیه امام در وجودش باشد، این مساله بر اموری چون كسب قدرت و تلاش برای رسیدن به آن برابری و حتی برتری دارد ... برخی در گذشته می‌گفتند كه مزیت منسوبان امام تنها به این است كه با امام نسبت دارند و به نظر من كسانی كه این حرف را می‌زنند حتی اگر یك موی سرشان به امام می رسید و با ایشان نسبتی پیدا می‌كردند به واسطه‌ی آن به كائنات فخر می‌فروختند؛ مگر منتسب بودن به امام و جزو اهل بیت امام بودن كم جایگاهی است؟!
انصاری در ادامه به خصوصیات و ویژگی‌های سید حسن خمینی اشاره كرده و گفته:
سید حسن خمینی از نظر علم و اخلاق و تسلط بر زبان خارجی و مسائل بین‌المللی و همچنین «خوش تیپی» سرآمد هستند!
اظهارات آقای انصاری هر چند با حسن نیت اظهار شده اما ظاهراً مشارالیه در تمجید از «سید حسن» مبتلا به هیجان زدگی شده و ناخواسته صنعت «مدح شبیه به ذم» را وارونه بکار گرفته اند! بر همین اساس تذکر چند گوشزد به ایشان ضروری بنظر می رسد:
نخست آنکه ایشان باید به این نکته التفات داشته باشند اگر خمینی برای ملت ایران عزیز بود و گرامی داشته می شد چنان الفتی ناظر بر چشم و ابروی مشکی ایشان یا بقول آقای انصاری «خوش تیپی» معظم له نبود. آنچه که خمینی را بر تارک اقبال و اشتیاق قاطبه ایرانیان نشاند وجوه اخلاقی و سابقه مبارزاتی و انقلابی گری و زهد و تقوی ایشان بود.
اتفاقاً یکی از برجسته ترین جاذبه های خمینی نزد ایرانیان پشت پا زدن ایشان به سنت مذموم «خانواده سالاری» است که قرن ها ذیل نظام های سلطنتی در ایران ریشه دوانده بود. این نهایت بی سلیقگی و کج فهمی است تا بمنظور تمجید از نوه بنیان گذار جمهوری اسلامی متوسل به «رگ نسبیه» سید حسن و نسبت ایشان با پدر بزرگ شان شد.
قطعاً سید حسن به اعتبار منش و دانش و سلوک اخلاقی و فضائل شخصیتی شان نزد ایرانیان قابل احترام و ارزش بوده و خواهند بود و مطمئناً ایشان نیز چنین قیاس و مدیحه سرائی مهوعی را بر نمی تابند.
خوب است آقای انصاری بفرمایند با اتکای بر استدلال نسب سالاری محیرالعقول شان می توانند با همان استدلال «سید حسین» و مواضع کژتابانه اش نسبت به میراث پدر بزرگ شان را نیز به اعتبار اهل بیت امام بودن، برخوردار از سرآمدی و فخر فروشی به کائنات نمایند!؟

هیچ نظری موجود نیست: