۱۳۹۱ اسفند ۲۱, دوشنبه

از قیاس اش خنده آمد خلق را!


به گزارش خبرگزاری فارس «علی اکبر حیدری فر» قاضی تعلیقی کهریزک روز دو شنبه در حاشیه دادگاه اتهامی خود و قاضی سعید مرتضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشته:
قبل از صدور مجوز آیت‌الله شاهرودی، استفاده‌های مختلفی از زندان کهریزک می‌شده ... بازداشتگاه کهریزک قانونی بوده است و در زمان اصلاحات و با هزینه موسوی لاری و خاتمی تأسیس شده و این بازداشتگاه دست‌گل اصلاحات است(!!!)

آقای حیدری فر
ماجرای کهریزک ماجرای سوء مدیریت بود و جامعه مشکلی با در و دیوار و ساختمان و فیزیک و جغرافیا و محل تولد و زمان تولد آنجا ندارند که برای ایشان مهم باشد آن بازداشتگاه چه زمانی ساخته شد و توسط چه کسانی ساخته شد!؟
این قیاس خنده آور مانند آن است که عملکرد قوه قضائیه را به آن دلیل زیر سوال ببرند که ساختمان کاخ دادگستری در دوره رضاشاه و توسط آلمانی ها ساخته شد!!!
معلوم نیست چنین فردی با چنین سطح نازلی از فهم و استدلال چگونه پرونده های قضائی محول اش را داوری می کرده.

۳ نظر:

دردی کش گفت...

تو کشوری که همه‌ی هم و غمش ضديت با غرب هست و تمامی منابع و تمرکزش بر دشمن‌تراشی و دشمن‌ستيزی، طبيعی هست که چنين آدم‌هايی بر مسندِ صدارت و وزارت و قضاوت بشينن.

ناشناس گفت...

جناب سجادی،
ساختمانی را میتوان، برای منظوری مشخص،درست مدیریت کرد،که برای آن منظور مشخص ساخته شده باشد. شما نمی توانید کسی را یه سوء مدیریت یک سالن اپرا متهم کنید اگر در چهارچوب یک نظام ایدئولئژیکی خاص طویله ای را به او داده باشید تا در آن طویله نمایش اپرا ترتیب بدهد. کهریزک هم ساختمانی به منظور زندان بودن نبود، «طویله» ای بود که از آن بعنوان زندان استفاده میکردند. خوب است که مردم بدانند که در چه زمانی و تحت امر چه کسانی تصمیم گرفته شد یک «طویله» زندان باشد. تازمانیکه در آنجا اراذل و اوباش را حبس میکردند، احدی عین خیالش نبود که آن مکان چگونه مدیریت میشود. زمانی مسئله شد که فرزند یکی از «خودی ها» سر از آنجا در آورد. مسئلهء کهریزک فراتر از نقش چند نفر و سوء مدیریت آن چند نفر است، کهریزک نحوهء نگرش نظام انقلابی برآمده از دل ایدئولیژی اسلام سیاسی به زندان و زندانی را بر ملا میکند، همانطور که گولاگ و اردوگاه های کار اجباری نحوهء نگرش کمونیست ها را به زندان و زندانی نشان میداد. با این ایدئولوژی، که در به حاکمیت رساندن و تحمیلش به زور به مردم ایران، اصلاح طلبان و اصول گرایان همه به یکسان مسئولیت دارند، باید گسست کرد، اگر می خواهیم دیگر کهریزک ها در ایران تکرار نشود.
God laughs at peoples who regret the effects, the causes of which they love

ناشناس گفت...

برای من واقعا عجیب است که برای اولین بار یک قضاوت عاقلانه از شما مشاهده کردم