۱۳۹۲ آبان ۱۱, شنبه

ماراتن خیانت!



مستند «جنگ پنهان ایران در سوریه» یکی از معتبرترین و حرفه ای ترین تولیدات (!) تلویزیون فارسی BBC بود که اخیراً از این تریبون وزارت خارجه دولت انگلستان پخش شد.




هر چند مشارکت جمعی ایرانی شاغل به کار در این «تریبون» و تشریک مساعی شان در تولید این مستند از نظر ملت ایران امری خائنانه محسوب می شود اما این امر مانع از آن نمی شود تا وزارت خارجه انگلستان که BBC را رسماً در مقام ابزار دیپلماسی خارجی خود تاسیس و معرفی کرده بابت تهیه مستند مزبور به پرسنل ایرانی شاغل به «خدمت» در آن رسانه به اعتبار زحمات ارزشمندشان در راستای تامین منویات و مطامع سیاسی لندن «اشرفی و تشویقی» ندهند.
بالاخره هر چه که باشد ایشان سلطان بانوی وزیر اعظم اند تا سلطان!
سال 2003 بود که بین فرقه تروریستی مسعود رجوی و علیرضا نوریزاده دعوا بر سر آن در گرفته بود که کدامیک اول در خوش رقصی برای غربی ها فعالیت های اتمی ایران را کشف و اطلاع رسانی کرده اند!
رقابتی بر سر اثبات خیانت شان به ملت ایران!
سال 88 نیز در اوج شهرآشوبی های جنبش سبز ذیل مقاله «تغار شکسته تهران» نشان دادم چگونه و در پشت آن ماجراجوئی ها، انگلستان و اسرائیل و عربستان در رقابت پنهان با آمریکا تا چه اندازه تلاش موفقیت آمیز کردند تا با شیطنت های خود ماهی مرادشان را از آن آب گل آلود صید کنند!

اخیرا نیز (مقاله سوریه را رها کن ـ فکری به حال ریاض من) متذکر این امر شدم:
«بیرون از هیجان زدگی های و ذوق زدگی ها و بغض گرفتگی های ناشی از مکالمه تلفنی اوباما و روحانی، نکته ای که در این میان مغفول مانده تمام شدن تلویحی بحران سوریه با محوریت و دست بالای ایران است که از خلال سیاست سنجیده ایران و تلاش قابل تحسین سپاه قدس فراهم شد و نهایتاً روحانی را در نیویورک از موضعی برتر و متفوقانه برخوردار کرد»
کمااینکه متذکر این هشدار هم شدم که پایوران ایران اکنون باید شیطنت های رقبا (انگلستان و عربستان و اسرائیل) را چشم انتظاری کنند!
مستند جدید BBC را نیز باید در همین چارچوب و در راستای شیطنتی جدید از جانب انگلستان فهم کرد که با بهره مندی از سربازان فارسی زبانش در BBC حاذقانه کوشیده اند با پردازش و دستکاری در فیلم این پیام را به مخاطب القاء کنند که ایران تنها کشوری است که در سوریه در حال دخالت منفی جهت عدم موفقیت و کسب نتیجه برای تحقق صلح در سوریه است! و بدینوسیله و بار دیگر ضمن قرار دادن ایران در تنگنای شرارت، ماهی مراد خود را در روند جدیدی که مورد وثوق شان نیست صیادی کنند.
تنها نکته قابل گلایه آن است چرا ایران در تعقیب سیاست خارجی خود ماخوذ به حیاست!؟
وقتی آیت الله خامنه ای صریحا متذکر این امر شدند:
«ما در قضایای ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم نتیجه‌اش هم پیروزی جنگ سی و سه روزه و پیروزی جنگ بیست و دو روزه بود. بعد از این هم هر جا هر ملتی، هر گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند، مقابله کند ما پشت سرش هستیم و کمکش می‌کنیم و هیچ ابائی هم از گفتن این حرف نداریم »
با چنین بداهت و صراحت قابل دفاعی چرا پایوران ایران از ابراز حضور موثر و سالم و قابل دفاع شان در سوریه استنکاف بی دلیل می ورزند!؟



۲ نظر:

ناشناس گفت...

چند ماه پیش در یک فروشگاهی از یکی از شبکه های تلویزیونی ماهواره ای مشاهده کردم که ( دکتر ) احمد بهارلو گوینده سابق ضعیف النفس یا به قول شما ضعیف البنیه بخش فارسی صدای آمریکا همراه با دکتر سیامک شجاعی اقتصاد دان ایرانی در پی پوشانیدن وجهه کریه خودش بود و صحبت از این میکرد که ببینید چه رفتاری در کشورهای پیشرفته با حیوانات دارند !! باید به ایشان گفت خوبست که شما و همکارانتان تا کنون نشان داده ای که چه درک و فهمی از انسان بودن و انسانیت داشته اید و چه رسالتی را نسبت تاریخ وتمدن و وطن و هم وطنانتان تا کنون ابرازکرده اید ، که حال این چنین صحبت از رفتار با حیوانات در کشورهای پیشرفته را پیش میکشید ؟ شاید هم منظور ایشان رفتار با سگ مونث خودش " جودی " است !

ناشناس گفت...

عالی بود واقعا چیزهای زیادی از مطلبتون یاد گرفتم مخصوصا عکس هایی که گذاشته بودین فوق العاده بود.ممنون از شما