۱۳۹۳ مهر ۷, دوشنبه

هشدار!



بر دولت تدبیر و امید فرض است بیش از این خود را معطل بازی مذاکرات اتمی بی نتیجه با 1+5 نکرده و اهتمام خود را متوجه اصل ماجرا و نیت غربی ها از این مذاکرات کشدار کند.

این مذاکرات برخلاف حسن نیت ایران از طرف غربی ها بمنظور حصول تفاهم دنبال نمی شود.
مهم ترین هدف غرب از مذاکرات، خرید وقت و معطل نگاه داشتن ایران در برزخ بی عملی و فشل نگاه داشتن دیپلماسی خاورمیانه ای تهران در کانون تحولات منطقه است.
بعد از موفقیت سوریه در نبرد با تروریست ها و تفوق ارتش دمشق بر مخالفین مسلحش، آمریکا کوشید و می کوشد از یک سو با دامن زدن به ماجرای خود ساخته داعش و از سوئی دیگر با زمینگیر کردن دیپلماسی ایران از طریق کش دادن مذاکرات اتمی اولا و اکنون با پنهان کردن خود در قفای مبارزه با داعش در سوریه و عراق بتواند ضمن از بین بردن زیر ساخت های نظامی و اقتصادی و زیر بنائی سوریه با پوشش بمباران مواضع تروریست ها حکومت دمشق را مهیای ضربه نهائی کند تا از این طریق شکست قبلی خود در سوریه را جبران کرده باشد و ثانیاً دست ایران در مداخله موثر در سوریه را از طریق دست به عصا کردن و معطل نگاه داشتن دیپلماسی خاورمیانه ای ایران در خلال مذاکرات اتمی بسته نگاه دارند.
بدیهی است تا زمانی که دولت روحانی خود را مقید به مذاکرات اتمی می داند و امیدی به رسیدن توافق با غرب دارد همین نقطه امید منجر به آن می شود تا مواضع و اقدامات خاورمیانه ای خود را به امید نرنجاندن طرف غربی بمنظور تحصیل توافق با ایشان رقیق نگاه دارد.
دولتمردان ایرانی نباید خود را اسیر تله زمان غربی ها کنند.
مذاکرات اتمی تنها یک بازی خرید وقت است. آمریکا هیچ هدفی در مذاکرات جز بازی دادن ایران و مهار دیپلماسی موثر ایران در خاورمیانه ندارد.
دولتمردان جمهوری اسلامی این هشدار را جدی بگیرند:
آمریکا به استعداد متحدان منطقه ای خود بویژه عربستان سعودی می کوشند ابتدا با توسل به «نیرنگ خطر داعش» موازنه قوا در سوریه را از طریق بمباران و تهاجم هوائی و تخریب و انهدام زیر ساخت ها و ظرفیت های نظامی و اقتصادی لجستیکی حکومت سوریه بنفع خود و متحدین اش بر هم بزند و در مرحله بعد با فراغت از حلقه نخست مقاومت در دمشق پیکان تهاجم خود را به اسم «همه گزینه ها روی میز است و مذاکرات شکست خورد و ایران همکاری نکرد» با فراغ خاطر و کسب وجهه متوجه ایران خلع سلاح شده در دمشق و معطل مانده در ژنو نمایند.
بر این اساس بر دولتمردان جمهوری اسلامی فرض است مهلت 6 ماهه ژنو را تحت هیچ شرایطی تمدید نکنند و بیش از این برای تحصیل موفقیت بازی کثیف «داعش بد و آمریکای خوب» چنین دست و دلبازانه به ایشان وقت ندهد.
حتی خروج سریع تر از این مذاکرات بی حاصل و مدیریت شده، بنفع ایران است!
خطر حمله به ایران بعد از حل ماجرای سوریه بسیار جدی است.

اندیشکده هما
داریوش سجادی ـ ژاپه یوسفی

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام ژاپه
شما را ارجاع می دهم به اعلام خطرهای همه ی دلسوزان کشور در سال های گذشته که سخنانشان شنیده نشد.
خطر جنگ، تجزیه و ویرانی را پس از مشروطه همیشه فهمیده ایم. تجزیه کشور و جنگ هم از خاطره ها دور نیست.
راز تداوم این خطر چیست؟ ایران هم در زمان رضا شاه در خطر جنگ بود هم زمان حال. اما ریشه ی تداوم این خطرات چیست؟ این چیست که هم در زمان شاهان، ایران را تهدید می کرد، و هم در زمان روحانیان؟ آیا استبداد نیست؟
بگذار حمله کنند.
خدایا رحمتی کن!