۱۳۹۴ بهمن ۴, یکشنبه

ویزای امام رضا (ع)!



یکی از وعده های «حسن روحانی» در ایام مبارزات انتخاباتی «بازگرداندن اعتبار به پاسپورت ایرانی» بود.

هر چند منظور روحانی بازگردان اعتبار پاسپورت ایرانی و ایضاً احترام ایرانیان نزد دول راقیه بود. امری که نهیب تیر ماه 67 «امام» هنوز و تاکنون برای چنین خود کم بینی هائی برخوردار از موضوعیت و شمولیت است «كه ملت های جهان سوم و مسلمانان و خصوصاً ملت ایران در چه زمانی نزد غربی ها و شرقی ها احترام و اعتبار داشته اند كه امروز بی اعتبار شده اند»!؟ (*)
و هر چند و علی رغم تلاش روحانی وضعیت پاسپورت ایرانی نه تنها ارتقا نیافته بلکه با قانون اخیر کنگره آمریکا جهت اعمال محدودیت سفر به آمریکا برای ایرانیان (**) عملاً چوب حراج به تتمه اعتبار گذرنامه ایرانی زده شد. اما و علی ایحال ناکامی این چنینی روحانی در بازگرداندن اعتبار به پاسپورت ایرانی را می توان و باید از معدود ناکامی هائی محسوب کرد که می تواند و باید اسباب شادکامی حاملان و مدافعان انقلاب اسلامی باشد.
در واقع بی اعتبار تر شدن پاسپورت ایرانی «بدین شکل» امری است شایسته منقبت و می توان و باید از کنگره و اوباما بابت چنین حماقت هائی کمال امتنان را داشت که از این طریق بدنه شیفتگان و اقشاری که از ابتدا خود را در زمین و ضمیر آمریکائی ها، یار غار و متحد و همدل با ایشان تعریف کرده اند؛ مورد تحقیر و تنبیه قرار می دهند!
واقعیت آن است که بالای 90 درصد حاملان و حافظان انقلاب اسلامی شامل ایرانیانی می شوند که نه تنها اهل پاسپورت و سفر غربی نیستند بلکه ایشان غالباً تعلق به توده های مستضعفی دارند که اگر هم دغدغه سفری داشته باشند اصلی ترین و آرمانی ترین سفرشان رفتن تا مشهد و پابوسی امام رضا (ع) است.
دغدغه ای که برای تحقق اش محتاج هیچ پاسپورت و تن دادن به ادا و اطوار لازم جهت کسب ویزای آمریکائی نیست و همیانی از تُربت ضریح امام رضا را با کل «پاسپورت های معتبر و مشتمل با ویزای آمریکا» معاوضه نمی کنند.
آمریکا با مصوبه اخیر در حماقت آمیز ترین شکل ممکن موجبات تکدر خاطر اقشاری از ایرانیان را فراهم آورد که غالباً خود را دلبسته آمریکا با همه خرد و کلان و جزئیات و کلیات اش معنا کرده اند و همواره برای تسهیل مسافرت به «وطن معنوی شان» غنج می زنند و لحظه شماری می کنند و اکنون خود را شامل کم لطفی و بی التفاتی مهتر و مقتدایشان می یابند!

ان شاء الله تا باشد؛ چنین حُـمقاء و حماقت هائی باشد!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

* ـ در این زمینه پیش تر و بتفصیل در سه مقاله «آقای خاتمی من بی اعتبارم» و «عقده پاسپورت» و « خطابی با عتاب» به سهم خود توضیح داده ام.


** ـ طرح محدویت سفر به آمریکا برای شهروندان ایران
http://bbc.in/1ltPbWe



۲ نظر:

ناشناس گفت...

مطلب جالب توجه برای این نوشته تان این است که خودتان مثل همیشه با ابراز نفرت تمام در آمریکا زندگی میکنید و هیچ احتیاجی برای گرفتن ویزا و سفر به درون این شیطان ندارید !!!

كامبيز خان گفت...

ناشناس ارجمند، از نظرتان متعجب شدم. چرا؟ خوب است عيار سخن را بسنجيم. حتى اگر نظر شما در باره أقامت ا يشان در آمريكا صايب باشد، بر درستى سخن نمى توان خرده گرفت. مؤيد باشيد.