۱۳۹۴ بهمن ۳, شنبه

دکتر ترمز بریده!



اظهارات «جان کری» طی مصاحبه با شبکه خبری CNN در مورد بازداشت ملوانان کشورش توسط سپاه پاسداران برخوردار از یک کلید واژه است که می تواند حاکی از زیاده روی دکتر ظریف در گفتگوهای بیرون از قاعده اش با وزیر خارجه آمریکا باشد.
جان کری در پاسخ به خبرنگار CNN وقتی از ایشان پرسیده شد:
از دیدن ملوانان ما که زانو زده بودند و دست شان را پشت سر گذاشته بودند، چه حسی پیدا کردید؟! با چهره‌ای گرفته گفت:
من! من واقعا خشمگین شدم. از انتشار این فیلم خیلی ناامید و خشمگین شدم. البته ارتش ایران و سپاه پاسداران این فیلم را منتشر کردند؛ نه دولت یا وزارت خارجه ایران.

آقای دکتر ظریف!
این بخش از اظهارات کری (ارتش ایران و سپاه پاسداران این فیلم را منتشر کردند؛ نه دولت یا وزارت خارجه ایران) مسلم است که حرف کری نیست و فرد دیگری این حرف را در زبان ایشان گذاشته و به ایشان یاد داده! فردی که پیش تر هم طی نشست در شورای روابط خارجی با فرشته توصیف کردن خود و عقبه سیاسی اش در مقابل دیو ترسیم کردن جناح مقابلش در داخل کشور خواست تا از جوار مذاکرات هسته ای با دامن زدن به اخافه از جناح مقابل نزد آمریکائیان برای جناح متبوعه در انتخابات 94 از ایشان اخذ امتیاز کند!

آقای دکتر ظریف!
از آنجا که در خبرها نقل شد بعد از بازداشت ملوانان مزبور جان کری برای حل مسئله تلفنی با جنابعالی صحبت کرد لذا ظاهراً جنابعالی طی تماس مزبور کوشیده اید با رفع مسئولیت از خود و دستگاه وزارت خارجه و احاله ماجرا به سپاه بدین طریق اسباب دلجوئی همتای آمریکائی خود و بازی در نقش پسر خوب ماجرا را عهده داری کنید!

جناب آقای ظریف!
به کجا چنین شتابان!؟ قرار بود بصورت کنترل شده در پرونده هسته ای طرف مذاکره با آمریکائیان باشید. نه آنکه اکنون بدون توجه به اصل «آشنایان ره عشق گرم خون بخورند ــ ناکسم گر به شکایت سوی بیگانه روم» کار را تا بدآنجا پیش ببرید که اینک برای خود مسئولیت سنگ صبوری آمریکائیان را نیز قائل شده! و اقدام به سعایت از سپاه و قوای نظامی ایران نزد اجنبی می فرمائید.

۳ نظر:

Mohammad گفت...

داريوش عزيز
دوست داشتم بدانم بايد نوشته هاى شما را به چشم نوشته هاى يك روزنامه نگار ديد يا فقط نظرات شخصى يك فرد؟
اينكه از عملكرد دولت و آقاى ظريف راضى نيستيد بحث ديگريست ولى از شخص شما انتظار چنين تحليل هاى آبكى نميرود!
اول اينكه عدم وجود هيچ گونه كنترلى بر نيروهاى مسلح ايران از طرف رئيس جمهور راز سر به مهرى نيست كه شما ميفرماييد مسلم است كسى اين حرف رو دهان كرى گزاشته! خوب همه ميدونن دولت در اين زمينه هيچ كاره است!
دوما متهم كردن ظريف به سعايت از نيروهاى نظامى ايران نزد اجنبى بدون هيچ مدركى اگر از اصول روزنامه نگارى به دور نباشه از اصول مسلمانى فكر ميكنم باشه!
سوالى كه ابتدأ مطرح كردم از اين بابت بود. از يك سو مقاله چند روز پيش با عنوان زندگى زن و ديگر هيچ هم بسيار آموزنده بود هم مبتنى بر مدرك و منبع .. از اين سو هم گه گاه مطالبى داريد كه از اين أصول پيروى نميكنه.
نكته اخر هم اينكه رهبر انقلاب نشون داده در اين زمينه تعارف نداره و نهيب أيشان به روحانى بعد از مكالمه با اوباما رو به ياد داريم. اين بار هم حتما مصلحتى ديدند كه فعلا رابطه محدود بين وزراى خارجه برقرار باشه (تا مثلا مضحكة برخورد با ملوانان انگليسى تكرار نشه) پس شايد بهتر باشه در مورد حوزه اختيارات امثال ظريف من و شما كاسه داغتر از آش نشيم
پاينده باشيد

كامبيز خان گفت...

حضرت سجادى، باتمام احترامى كه برايتان قايلم، از سخن شما بوى صميميت نمى آيد. اگر سخنتان براساس مستندات حتى محرمانه است، آن را بيان كنيد تا قضاؤت را به آيندگان واگذار كنيم. پيروز باشيد

ناشناس گفت...

مضحکه برخورد با ملوانان انگلیسی؟؟؟؟؟

گویا شما نمیدانید وقتی ملوانان انگلیسی را با لباس نظامی دستگیر کردیم و نهایتا با کت و شلوار آزادشان کردیم، یعنی چه؟
احتمالا شما از دیسیپلین اولیه نظامی آگاهی ندارید. درآوردن لباس نظامی از تن یک فرد نظامی بالاترین تحقیر است