۱۳۹۱ تیر ۲۶, دوشنبه

تهوع!


مطابق گزارش خبرگزاری ایسنا «اكبر غمخوار» عضو انجمن صنفی دفاتر سفر و خدمات گردشگری استان تهران در راستای سیاست جذب توریست خارجی در دومین نشست هم‌اندیشی تورآوران ایران اظهار داشته:
مردم ما با گاری تردد نمی كنند(!!!) تعداد پورشه‌هایی كه سال گذشته در ایران فروخته شد، از آمار یك كشور عربی هم بیشتر است. در خیابان‌های ایران، مرسدس‌بنز و BMW مدام در حال تردد هستند. (!!!)
بدون رودربایستی مُصرم بگویم:
خاک بر سر مسئولی در جمهوری اسلامی ایران!!! که برای نازیدن و فخر فروختن به دیگران و جذب توریست متوسل به آمار واردات «پورشه» و «مرسدس بنز» و «بی ام دبلیو» می شود.
خودباختگی و حماقت مگر شاخ و دمب دارد؟
دو سال پیش که بعد از 12 سال به ایران برگشته بودم دوستان خیلی اصرار داشتند تا با نشان دادن آسمان خراش ها و بزرگ راه ها و ادوات لوکس منسوب به جهان مدرن و موجود و ساخته شده در تهران اسباب تشفی خاطر بنده از حیث مدرن بودن کشورمان را فراهم آورند! و بنده نیز به سهم خود به ایشان گوشزد می کردم که:
اخوان!
اگر مایلید چشمان بنده را مرعوب و مشعوف بیلدینگ ها و بزرگراه های ساخته شده جناب قالیباف در تهران فرمائید مزید اطلاع تان معروض می دارد بنده از کشوری می آیم که از حیث بیلدینگ و بزرگراه و تکنیک در جهان Master است!
جاذبه تهران و ایران برای بنده و امثال بنده قبل از بیلدینگ ها و بزرگ راه هایش به کوچه باغ های اوین درکه و بازار سنتی عبدالعظیم و برج طغرل و بی بی شهربانو در کنار بادگیرهای یزد و میدان نقش جهان اصفهان و قنات های تاریخی کاشان و نخلستان های خورموج و سیاه بیشه و گردنه هزار چم جاده چالوس و شاه گلی تبریز و عباس آباد همدان هزار هزار آثار و سنن و امکنه تاریخی است.
گذشته از آنکه آسمان خراش و بزرگراه سخت افزار مدرنیته اند و مهم نرم افزار آن است که «اخلاق شهروندی مدرن» است.بر این اساس نمی توان به برخورداری از بزرگراه های منطبق با استاندارهای جهانی بالید در حالی که هنوز شهروندان با اصول اولیه رانندگی در بزرگراه ها ناآشنایند و رانندگی بین خطوط در شیک ترین بزرگراه های تهران برای ایشان حکم لوس بازی را دارد!
بر همین اساس هم استناد آن مسئول دولتی به آمار پورشه های موجود در اتوبان های ایران که عمدتاً محصول نوکیسه گی و بی اصالتی سرمایه داری بیمار در ایران است بجای افتخار آمیز بودن، تهوع آور است!

هیچ نظری موجود نیست: