۱۳۹۳ اردیبهشت ۳۰, سه‌شنبه

بی زاری!


سید محمد خاتمی اخیرا و بمناسبتی اظهار داشته:
«جامعه پر از بی اخلاقی است»
هم زمان اسدالله عسگراولادی اعلام کرده:
«از میان 73 میلیون نفر ثبت نامی متقاضی دریافت یارانه تنها 15 میلیون نفر صلاحیت دریافت یارانه دارند!»
(http://bit.ly/R3teNI)

من از چنین جامعه ای بی زارم!
من متنفرم از جامعه دروغگوئی که تا این سطح و به این سهولت و چنین کلان «دروغ» می گویند!
من بی زارم از جامعه ای که با 75 میلیون جمعیت 58 میلیون دروغگو دارد!
من بی زارم از ملتی که با 3000 سال قدمت و صدها هزار سال ادعای فضیلت و ادب و معرفت، چنین فاحش در بی اخلاقی و تذبذب و دروغگوئی، بی آزرمند!
خاک بر سر ملتی که تا این اندازه مبتذل و منحط شده!
حالا باز سر وکله عده ای پیدا نشود که:
«««هیچم نخیر! ملت ما ناب ترین و اصیل ترین و با فرهنگ ترین و با ادب ترین و اخلاقی ترین مردمانند و هر چه هست مربوط به حکومت است!!!»»»
دروغگویان ـ دروغگوئی تان هیچ ربطی به نظام ندارد. اینها که 35 سال است بر سر کارند. داریوش تان 2500 سال پیش در رنجش از رذیلت ناراستی تان دست به دعا برداشت و به خدا پناه برد و استغاثه جانسوزش هنوز در خرابات پرسپولیس گوش خراش است که:
خدایا ـ کشورم را از شر دشمن و خشکسالی و «دروغ» مصون نگاه دار!
ظاهرا انتساب «تقصیر به حکومت» استتار مناسبی برای فرار از مسئولیت و اختفای بی صلاحیتی و تظاهر به فضیلت و ادب و متانت و فرهنگ و تشخصی «نداشته» است!!!


۲ نظر:

اشنا گفت...

من با بعضی از این حرفا موافق هستم ولی هر ملتی نیاز به اموزش داره و سیاستهای کلان اموزش و تربیت هم در تمام دنیا به وسیله دولتها تبین و اجرا می شود.
با اموزش به سادگی ی شود یک مفهوم رو به صورت ارزش و یا ضد ارزش در جامعه نها دینه کرد و این کاری هست
که در تمام کشورهای دنیا در حال انجام شدن هست و متاسفانه یک ضعف و کم کاری یا بی توجهی عمده در این زمینه در کشور دیده می شودولی سوال اصلی از این دوست عزیز این است که ایشون که بر عکس بقیه مردم این شانس رو داشتن که در جایی زندگی کنن که از ایران جلو تر هست چه کاری ولو کوچک انجام داده اند؟
نکنه که یک شبه ایشون اصل و نسب خودسون رو فراموش کردن و یادشون رفته که از کجا اومدن
با این جور صحبتها و رفتار ها و توهین و تحقیر کردن میلیونها ادم که گناهی جز بیچاره گی ندارن هیچ چیز درست نمی شه
ایشون هم بهتر هست که از خودش و وبلاگش شروع کنه و به جای زدن این حرفها شروع به نشون دادن راه درست زندگی و تشویق اونها به رفتارهای بهتر اجتماعی کنه هر چند که ممکن کار ایشون قدم کوچکی باشد

aliakbarrahmani گفت...

با سلام و عرض ادب
نفرت از ملتی که در ان پرورش پیدا کردید به خاطر صفات بدی که داره کار رو درست نمیکنه بلکه فحش دادن به مردم و ابراز نفرت از انها مثل تف سر بالا است بالاخره ما هم جز همین مردم هستیم و باید اصلاح کنیم و اول از خودمان
اما با توجه به سابقه ای که از شما دارم میدانم که کلام شما به خاطر یک احساس انی بوده که خودش رو در یک جای ماندگار ثبت کرده که جایش اینجا نیست
بلکه چایش در بیابان و خالی کردن این نفرت با داد زدن است