۱۳۹۳ مهر ۲۲, سه‌شنبه

استاندارد دوگانه!



آقای داریوش مهرجویی در گفتگو با ایسنا با گلایه از دخالت های غیر مرتبط غیر متخصصین در امور سینما اظهار داشته اند:
«آن هایی که با تصمیم‌ها و مجوزهای سازمان سینمایی مخالفت می‌کنند در واقع به نوعی ماهیت وزارت ارشاد را نفی می‌کنند. انگار کسی نیست که به این‌ها بگوید اصلا به شما چه؟ مگر تخصص دارید که درباره کیفیت یا نمایش دادن فیلم‌ها اظهارنظر می‌کنید؟ این در حالی است که هر کسی در حوزه خود وظایفی دارد و باید در همان حیطه مشغول به کار باشد.»

فرمایش جناب مهرجوئی البته متین و مسموع است اما با همین منطق می توان به ایشان گلایه کرد که اصلاً به همکاران و کارگردانان سینما چه که همین هفته گذشته شش نفر از مشاهیرش در حمایت از توافق هسته‌ای میان ایران با گروه پنج به‌علاوه یک، کمپین اینترنتی راه انداختند و با ابراز فتوای مُحیرالعقول «هر توافقی بهتر از توافق نکردن است» اسباب تحیر خواص و عوام شدند!؟
آقای مهرجوئی!
مگر همکاران کارگردان شما تخصص اتمی یا دیپلماتیک دارند که در یکی از تخصصی ترین پرونده های سیاسی ـ اتمی کشور اظهار نظر می کنند!؟
اگر قرار است مدیریت امور در کف باکفایت متخصصین باشد که قطعاً امری است مستحسن طبیعتاً این اصل استثنا پذیر نیست و باید شامل همه امور تخصصی باشد!

۲ نظر:

ناشناس گفت...

HARFEH HAGH ,,,JAVAB NADAREH

ناشناس گفت...

قیاس مع الفارق
به شما نمیاد که فرق این دو را ندانید. وقتی کارگردانی در مورد هسته ای اظهار نظر می کنه ، نظرش رو که نمیتونه اعمال کنه حتی وزیر خارجه و رئیس جمهور هم با تصمیم خودشون نمیتونن توافق را امضا کنند. اگر اون کسانی که در مورد سینما انتقاد می کنند فقط حرف می زدند که اشکالی نداشت حتی موجب محبوبیت اون فیلم هم می شد ولی قدرت اونها در حدی است فیلم رو توقیف می کنند. مثلاً وقتی کیهان که ادبیات و تفکرش با شما خیلی شبیه است در مورد چیزی فحش می ده زیر مجموعه غیر رسمی کیهان!(قوه قضاییه و گروه حقوق بگیر خودجوش) هم دست به کار می شوند.