۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۹, سه‌شنبه

هذیان های یک رئیس جمهور!



حسن روحانی در ادامه شاذگوئی هایش در کمپین های انتخاباتی با طعنه ای غیر مستقیم به حجت الاسلام رئیسی اظهار داشته است که:

ما قانون را برای همه دستگاه ها می خواهیم، ما نهادهای استثنا شده از مالیات نمی خواهیم. خوشحال شدم که شنیدم که بعضی ها از کلمه مالیات نام بردند. مالیات برای اینکه مردم مالیات بدهند خوب است اما شما ندهید؟

طعنه روحانی ناظر بر منصب داری رئیسی در کسوت تولیت آستان قدس رضوی است و هم سو با ایشان سخنگوی دولت نیز در مصاحبه هفتگی با روزنامه نگاران اظهار داشته است که:

آستان قدس موظف به پرداخت مالیات است.

این در حالی است که آستان قدس رضوی از بعد از انقلاب اسلامی و با مجوز مرحوم امام و سپس با توشیح مجدد رهبری از دادن مالیات بدلیل عام المنفعه بودن فعالیت های آن مجموعه معاف شده است.

(اینجا)

علی ایحال اگر روحانی تقیدی به مجوز امام ندارد حرجی بر ایشان نیست و طبیعتا از فردی که در شهریور ۶۵ طی ملاقاتش با مشاور ضد تروریست نخست وزیر وقت اسرائیل (آمیرام) در هتل پاریزین پاریس و در مقام راهکار مقام اسرائیلی را توصیه می کند که:

شما خیلی با خمینی نرم برخورد می‌کنید باید با خمینی از موضع قدرت برخورد کنید و به ایشان چنگ و دندان نشان دهید. خمینی را باید با نیروی نظامی تهدید کنید تا بترسد و عقب نشینی کند.

طبعا با چنین التفات قلیل روحانی به امام تن دادن ایشان به مجوزها و فتاوی امام نیز فاقد موضوعیت است اما جدای از بحث فقهی یا مجوز شرعی معافیت مالیاتی آستان قدس نکته ای که روحانی و دولتمردانش از فهم آن عاجزند آن است که مطابق روال تمام دولت های مدرن مراکزی نظیر آستان قدس که برخوردار از خدمات عام المنفعه و سرمایه ساز است در همه جای دنیا از معافیت های مالیاتی برخوردارند.

به عنوان یک نمونه برجسته کمپانی دیزنی لند در ایالات متحده یکی از بزرگ ترین کمپانی هائی است که در آمریکا معافیت های بزرگ مالیاتی دارد. آن هم در کشوری که بابت ولو یک دلار تخلف مالیاتی شهروندان را دراز می کنند اما کمپانی دیزنی سالها است که با معافیت های بزرگ مالیاتی مشغول به کار و فعالیت است.

قدر مسلم معافیت مالیاتی دیزنی لند را نباید به حساب خاصه خرجی دولت گذاشت و منطق روشن این معافیت بازگشت به این واقعیت دارد که موسساتی نظیر دیزنی قبل از آنکه لازم باشد بابت تامین امنیت و خدمات شهری به دولت مالیات بر درآمد بپردازند جلوتر از آن «دولت محلی و فدرال» را تا آن اندازه نسبت به خود مدیون کرده تا اکنون بجای مالیات برخوردار از معافیت مالیاتی شود.

فی الواقع دادن معافیت مالیاتی به دیزنی لطف نیست و وظیفه است چرا که بر برکت وجود فعالیت های عام المنفعه این کمپانی همه ساله سیل عظیمی از توریست های داخلی و بین المللی بمنظور حضور در دو پارک تفریحی دیزنی در لوس آنجلس و میامی راهی کالیفرنیا و فیلادلفیا شده و از این طریق حجم بالائی از دلار وارد چرخه اقتصاد هر دو دولت محلی و کشور شده که در کنارش اسباب برکت معیشت صنعت هتل داری و اغذیه و رستوران و خدمات گسترده توریستی و ایجاد صدها اشتغال فرعی در جوار خدمات این کمپانی می شود که سود آن قبل از آنکه به دیزنی برسد دولت محلی و فدرال را برخوردار از برکت می کند.

همین منطق نیز شامل آستان قدسی است که با خدمات عام المنفعه تماما با نذر و وجوهات و وقوفات اداره شده و عامل مهمی در جذب توریست مذهبی از داخل و خارج از کشور است که در کنارش صدها خدمات و اشتغال را نیز به اقتصاد استان و کشور تزریق می کند.

علی رغم این مشاهده می شود روحانی در سودای حفظ کرسی ریاست جمهوری تن به شاذگوئی داده که بدون اغراق اگر متن سخنان اخیر ایشان در کرمانشاه و همدان و امجدیه بدون امضا خوانده شود کمتر تفاوتی با سخنرانی های مسعود رجوی علیه کلیت جمهوری اسلامی ندارد.

آقای روحانی خسته نباشید.

شما همه زحمت تان را کشیدید اما متاسفانه اثبات کردید این قبا در اندازه شما نیست!
از ابتدا ورودتان به این عرصه اشتباه بود.این خلعت به قواره شما ناساز است.

با شاذیات و شطحیاتی که علیه تمامیت ۳ دهه گذشته انقلاب و نظام و نظمیه و مسلحه و عدلیه مملکت فرمودید دیگر حضرتعالی را باید در عداد رئیس جمهوری محسوب کرد که تمام شد!

اگر در فردای انتخابات پیروز این میدان هم شوید در آن صورت نظام چگونه باید بتواند به حضرتعالی اعتماد کند و ریاست جمهوری تان را تنفیذ کند در حالی که در شهوت «آرای کثیف» خود را تمام قد در قامت یک اپوزیسیون مخالف نظام معنا کردید؟ اگر هم رقابت را واگذار کردید آنگاه موظفید تمامیت عمر سیاسی خود در نظام را تمام شده محسوب کرده و گوشه عزلت برگزینید.

ظاهرا در سودای بقای ریاست جمهوری بیش از حد جوزده شده اید و آش را با جایش بلعیده اید!




۱ نظر:

محسن گفت...

جناب سجادی
موضوعی که ذهن بنده رو به خودش مشغول کرده، اینه که خب من تا حالا توی ضریح امام رضا پول انداختم و نیتم فقط هدیه به امام رضا بوده و مالیات دولت رو نیت نکرده بودم الان سوالم اینه که این پولها مورد قبول درگاه الهی قرار گرفته یا باید مجددا برم پابوس آقا و با نیت خزانه دولت، اعاده کنم و دوباره پول بندازم توی ضریح ؟!!
D-:
یعنی تا الان آدم میرفت توی حرم و با خیال راحت پول مینداخت توی ضریح ولی الان دیگه آدم احساس میکنه وقتی میخوای پول بندازی، دست دولت هم میاد و از این بقل یه تیکه اون اسکنان رو میکنه و میبره !!!
فقط فکرشو بکن!
فکر کن که مثلا نذر کرده بودی 2000 تومن بندازی توی ضریح، و بعد بخوای بری حساب کنی :
2000 نذر
+ 9% ارزش افزوده :))))))))))
= 2180 تومن !!!
باید بریم 2180 تومن بندازیم که نذرمون ادا شه !

حالا خوبه حق سرویس نگفتن بهشون بدیم
آخه بابا کجای دنیا از هدیه مردم به همدیگه مالیات میگیرن که اینا میخوان از هدیه مردم به امامشون بگیرن ؟!!
اگه رای بیارن برای نوروز 97 لابد از عیدی بچه ها مالیات میگیرن :))
تصویر ذهنیم از دولت وقتی از مالیات آستان قدس حرف میزنه اینه که نشستن توی هیات دولت و دارن به یک عکس از پولای توی ضریح امام رضا نیگا میکنن و دارن زبونشون رو میکشن دور دهنشون !!!
:))))))
فعلا بای