۱۴۰۰ فروردین ۵, پنجشنبه

دشمن نادان نعمت است!


 

محمدرضا پهلوی سال ۵۳ خطاب به ملت ایران:

یا به حزب رستاخیز بپیوندید یا پاسپورت بگیرید و از ایران بروید. ایران جای شما نیست! کسی که وارد این تشکیلات سیاسی نشود یا بی‌وطن است و جایش در زندان و یا گذرنامه‌اش را بگیرد و از ایران برود. چون ایرانی نیست!

آیت‌الله خامنه‌ای بهمن ۹۸ خطاب به ملت ایران:

ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید اما اگر ایران را دوست دارد، باید پای صندوق رأی بیاید. اگر کسی انگیزۀ دینی و انقلابی هم ندارد، اما، میهن عزیز را دوست دارد لازم است به پای صندوق‌های رأی بیآید.

نتیجه:

بعد از گذشت ۴۳ سال از تاسیس جمهوری اسلامی و اصرار سلطنت‌طلبان بر عدم‌مشروعیت و فقدان دمکراسی در ایران اکنون همان سلطنت‌طلبان به صرافت اصالت و وجاهت انتخابات در ایران افتاده و با دامن زدن به کمپین «تحریم انتخابات» با رساترین صدای ممکن ناخواسته اصالت انتخابات و نهادینه شدن دمکراسی در جمهوری اسلامی را صحه گذارده و با کمپین «نه به جمهوری اسلامی» خود را به اصلی‌ترین طلایه‌داران نهادینه بودن انتخابات در ایران مُبدل کرده‌ و از طریق این کمپین اولا «مستظهر بودن جمهوری اسلامی به انتخابات و دمکراسی» را اثبات کرده و ثانیا می‌کوشند به سنت «پادشاه پیشین‌شان» دمکراسی و انتخابات در ایران را با «تکدی تحریم» از حیّز‌انتفاع بیاندازند.


بقول اسپینوزا: «نفی کردن، خود نوعی تعیُّن بخشیدن است»

وقتی حقیقتی بنام انتخابات را با تحریم نفی می‌کنید. همزمان در حال تائید و تعیُّن بخشیدن به اصالت نهاد انتخابات در ایرانید!
#داریوش_سجادی

هیچ نظری موجود نیست: