۱۳۹۰ دی ۱۲, دوشنبه

خودکشی سیاسی!


... رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات پیش روی مجلس در اسفندماه مبنی بر عدم شرکت در انتخابات (تحریم تلویحی) از نظر محتوائی تفاوتی با قهر 11 روزه احمدی نژاد ندارد! همانطور که احمدی نژاد با این پیش فرض دست به اعتکافی 11 روزه زد که بعد از خانه نشینی اش قاطبه ملت در مقام قدردانی و ارادت به پاس خدمات اش به خیابان ها ریخته و با سلام و صلوات خواستار بازگرداندن وی به قدرت و پذیرش مطالباتش خواهند شد و حاکمیت تن به باج خواهی وی می دهد! اینک اصلاح طلبان نیز با پیش فرضی مشابه چشم امید دارند تا قاطبه مردم به واسطه عدم حضور ایشان در انتخابات به آنان تاسی کرده و با کم فروغ شدن محتمل مشارکت مردم رژیم را از مشروعیت مردمی انداخته و بدینوسیله عقبه مردمی مفروض خود را به حکومت فخرفروشی کنند.
بخشی از نامه اخیر ابولفضل قدیانی به آیت الله خامنه ای اشاره ای پر وضوح به این رویکرد اصلاح طلبان دارد آنجا که اظهار می دارد:
« تحریم یکپارچه و فعال انتخابات مجلس نهم که انتخاباتی غیرقانونی است مجالی خواهد بود برای نشان دادن بی اعتباری و عدم مشروعیت نظام کنونی که نه جمهوری است و نه اسلامی و نیز بی اعتباری عالی ترین مقام آن»
رویکردی که برخوردار از ریسکی بالاست و در صورت حضور گسترده مردم در این انتخابات اصلاح طلبان با دست خود پایان حضور رسمی و قانونی شان در عرصه سیاست ورزی ایران را امضا خواهند کرد.

البته مشروط بر آنکه در صورت حضور مناسب مردم در انتخابات اصلاح طلبان بهانه نيآورند که این حضور تعلق به «ملت ساندیس خوار» داشت!

بخشی از مقاله جدیدم تحت عنوان «خودکشی سیاسی»

با تشکر از دوستانی که لطف کردند و برای اشتراک از این به بعد مقالات اینجانب ثبت نام کردند از آنجا که قبلاً خدمت دوستان معروض داشته بودم ثبت نام صرفاً تا پایان ماه دسامبر می باشد لذا از این تاریخ به بعد اهتمام خود را صرف تمهید مقدمات مراحل ثبت اشتراک و ارسال مقالات خواهم کرد. به همین منظور طی چند روز آینده خدمت عزیزان ثبت نام کرده ایمیلی ارسال خواهد شد تا مراحل اجرائی و چگونگی دریافت مقالات را خدمت ایشان اطلاع رسانی نمایم
ممنون می شوم دوستان مزبور بعد از دریافت ایمیل اینجانب، لطف کرده و اعلام وصول نمایند تا از دریافت اطلاعات مزبور اطمینان حاصل شود
سابقه مطلب را می توانید در پست «من اشتباهی هستم» ملاحظه فرمائید
http://sokhand.blogspot.com/2011/11/blog-post_25.htmlSee

۲ نظر:

فرزاد گفت...

فقط یک سئوال استاد
شما میزان مشارکت مردم از انتخابات را چگونه می فهمید؟ مطبوعات مستقل آزاد که نداریم. احتمالا به آمار وزارت کشور و تصاویر پخش شده از سیمای جمهوری اسلامی استناد می کنید. کاش ایران تشریف داشتید و به چندتا از شعب اخذ رای سر می زدید کاری که بنده در انتخابات انجام دادم .چه مشارکت با شکوهی بود ! انتخابات مجلس هفتم و هشتم را عرض می کنم.جالب است که درصد مشارکت مردم از نظر حکومت خیلی با مجلس ششم فرقی نداشت!با این ریسک بزرگی!!! که اصلاح طلبان کردند و روسپی وار وارد انتخابات نشدند به پایانی خود خواسته نزدیک می شوند .

ناشناس گفت...

سلام
اولا اینکه خواهشمندم عکسهای مناسبتری برای مقاله هایتان انتخاب کنید. خودکشی سیاسی گوسفندها؟ منظورتان این بود؟
۱- قهر ۱۱ روزه احمدی نژاد اعتراض به دخالت دیگران (احتمالا رهبری) در کارش بود.
در حالیکه تحریم انتخابات از سوی اصلاح طلبان ریشه های عمیق تری از مشکل با رهبری دارد و تنها این مساله نیست (عجیب است که شما متن ابوالفضل قدیانی را آورده اید اما این قسمت که میگوید نظام کنونی نه جمهوری و نه اسلامی است را ندیده اید ، شاید چشمتان از لفظ رهبری پر شده است ).
در نتیجه، قهر احمدی نژاد، با تحریم انتخابات از طرف اصلاح طلبان از نظر محتوایی متفاوت است. مگر اینکه ادعا کنید احمدی نژاد نظام کنونی را جمهوری و اسلامی نمیداند که بعید است.
۲- شما گفته اید : همانطور که احمدی نژاد با این پیش فرض دست به اعتکافی 11 روزه زد که بعد از خانه نشینی اش قاطبه ملت در مقام قدردانی و ارادت به پاس خدمات اش به خیابان ها ریخته و با سلام و صلوات خواستار بازگرداندن وی به قدرت و پذیرش مطالباتش خواهند شد و حاکمیت تن به باج خواهی وی می دهد!
از قراین بر نمی آید که احمدی نژاد چنین پیش فرضی از قهر خود داشته است که پس از قهر کردن ، مردم به دنبالش به خیابان بریزند.
به نظر میرسد قهر احمدی نژاد به این خاطر بود که میپنداشت با این قهر حاکمان برای دلداری به سراغش می آیند و نه مردم.
میخواهم بگویم که اتفاقا این پیش فرض شما بوده است که احمدی نژاد را دارای عقبه ی مردمی بسیار زیاد پنداشته اید و بعد ظاهرا متوجه اشتباه خود شده اید (همین قدر هم خوب است!)
۳- حضور گسترده مردم در انتخابات اگر با فهم باشد و نه از بیم و امید مایه ی خوشحالی همه است . اما اگر با چشمان باز بنگرید می بینید که وقت انتخابات تبلیغات حکومت شروع می شود و پس از انتخابات تمام می شود. سپس از مردم میخواهند که برای مطالباتشان عجله نکنند و صبر پیشه کنند. انسان مکلف به عمل درست است نه گرفتن نتیجه دلخواه. در ضمن خود من هم ساندیس خوار (یارانه بگیر ) حکومت هستم. اما از این همه ساندیس که شکم را پر میکند و دل را خالی به فریاد آمده ام .
اصلاحات مرده است و عقبه ی مردمی چندانی نیز نداشت. خوب حال که چه؟ خوش حال هستید ؟ میخواهید محض اطمینان اصلاح طلبان را نیز تیر بار کنند تا خیال شما راحت شود؟
شما که مرگ اخلاقی و وجودی جنبش سبز و اصلاحات را اعلام کرده بودید. چرا بر این جنازه ها رحم نمیکنید و مرتب لگدش میزنید ؟