۱۳۹۱ خرداد ۱۷, چهارشنبه

پهلوی ها در پایان!


رضا پهلوی آخرین بازمانده ذکور خانواده پهلوی از حیث حافظه می تواند تداعی گر ماهی «گـُـلد فیش» باشد!
اشتهار «گــُلد فیش» قلت حافظه اش در میان جمیع جانداران روی زمین است. به گفته زیست شناسان همه حجم حافظه «گــُلد فیش» تنها سه ثانیه است و بعد از سه ثانیه مخزن حافظه این آبزی کاملاً پاک می شود.
اظهارات هفته گشته رضا پهلوی در مصاحبه با رادیو فردا که در تشریح مذاکراتش با اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان هلند ابراز داشت:
«... من همواره تلاشم بر اين بوده است که به هر طريق ممکن از يک سناريوی جنگ و حمله نظامی به کشورمان اجتناب شود
چنین اظهاراتی بنوعی قابل مقایسه شدن ایشان با ماهی «گــُلد فیش» را از حیث قلت حافظه متبادر به ذهن می کند.
آقای رضا پهلوی در حالی امروز از تشریک مساعی جمیله خود جهت دور نگاه داشتن ایران از شعله های جنگ سخن می گویند که ظاهراً فراموش کرده اند در فردای عملیات تروریستی یازده سپتامبر 2001 و بعد از الدورم بُِلدُروم جورج بوش پسر و اعلام نبرد جهانی اش با تروریسم جهانی و «هر که با ما نیست با تروریست هاست» و لشکرکشی اش به افغانستان، مشارالیه در مورخه 13 دسامبر 2001 طی مصاحبه با تلویزیون VOA به صراحت خطاب به رئیس جمهور آمریکا و جنگ جهانی اعلام شده اش علیه تروریسم بین الملل با بیان این جمله که «سر فتنه در ایران است» خواستار در اولویت قرار گرفتن ایران در جنگ اعلام شده جورج بوش با تروریسم بین الملل شد.
اين در حالي بود که در همان تاریخ ديگر گروه ها و شخصيت های سياسی مخالف جمهوری اسلامی ايران در خارج از کشور علی رغم عمق بغض و کینه شان با جمهوری اسلامی وقتی با حمله نامتعارف و کور ارتش ایالات متحده به افغانستان مواجه شدند هرگز حاضر نشدند خصومت خود با جمهوری اسلامی را وجه المعامله بمباران هيستريک ارتش آمريکا بر روی خاک کشور و پدران و مادران و فرزندان خود کنند.
چنانچه «جنگ ستیزی امروز» آقای پهلوی با «جنگ طلبی دیروز» ایشان را با تسامح بتوان به حساب حافظه «گــُلد فیشی» ایشان گذاشت! در آن صورت تنها می توان امیدوار بود با توجه به فقد فرزند ذکوری دیگر در این خانواده با مختومه شدن پرونده خانواده پهلوی ها بعد از «رضا پهلوی» از آن به بعد بتوان «خیانت ژنریک» در کنار فقد حافظه تاریخی این خانواده را تنها در موزه های عبرت تاریخ ملاحظه کرد!

هیچ نظری موجود نیست: