۱۳۹۱ خرداد ۱۸, پنجشنبه

نوبلیست قاتل!


بالغ بر 33 سال است که جهان غرب و در صدر آن «ایالات متحده آمریکا» به استعداد عقبه و سیاهی لشکر اپوزیسیون ایرانی(!) بدون سندی معتبر و محکمه پسند جمهوری اسلامی ایران و در راس آن رهبری ایران را متهم به حمایت از عملیات تروریستی و دست داشتن در ترور مخالفین خود در داخل و خارج از کشور کرده و می کنند. این در حالی است که روز چهار شنبه دهم خرداد ماه روزنامه نیویورک تایمز طی مقاله ای اعلام کرد «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا ضمن برخورداری از یک فهرست تحت عنوان «لیست مرگ» شخصا افرادي را كه بايد در عمليات ضد تروريستي كشته و دستگير شوند را تاييد مي‌كند.
بنا بر این گزارش «اوباما» شخصاً بر فرآيندي بسيار محرمانه به منظور تعيين اين كه كدام يك از (به زعم ایشان) تروريست‌ها مي‌بايست در «ليست ترور» قرار بگيرند، نظارت دارد و در ادامه اين فرآيند، اسامي تعيين شده نزد باراك اوباما فرستاده مي‌شوند و وي فرمان هر گونه حمله در يمن و سومالي و همچنين حملات پرخطر و پيچيده پاكستان را امضا مي‌كند.
تراژدی بالا زمانی مبدل به کمدی می شود که می بینیم همین آقای اوباما سال 2009 در حالی که تازه وارد کاخ سفید شده بدون کمترین پیشینه اقدامات صلح طلبانه مفتخر به دریافت جایزه صلح نوبل شد با این توضیح که «انشاالله گربه است»! و ایشان در آینده اقدامات صلح طلبانه خواهند کرد!
طنز تلخی است که یادآور گوشزد واقعبینانه زنده یاد «سلمان هراتی» است وقتی به زیبائی سرود:
... کی می توان از سادگی تو گفت
و هم
به دریافت خرمهره "نوبل" نائل آمد؟
... بگذار گریه کنم. نه برای تو
برای انسانی که
در بزرگداشت جنایت هورا می کشد
و سقوط را
با همان لبخندی که بر سرسره می نشیند
جاهل است
... دنیایی که چند صد سال پیش
قلب خود را
در سطل زباله «کاپیتالیسم» قی کرده است

تناقض دیگر نوع برخورد آژانس انرژی اتمی با پرونده هسته ای ایران است که علی رغم بارها بازرسی از مراکز اتمی و غیر اتمی ایران و عدم اثبات فعالیت غیر قانونی جهت دست یابی به سلاح هسته ای باز هم آژانس در کمال بی پروائی و جسارت اقدام به نیت خوانی کرده و می گویند:
علی رغم عدم وجود ادله در اثبات تلاش ایران جهت ساخت سلاح هسته ای اما کماکان ایران را باید تحت فشار قرار داد تا در آینده به تلاش جهت دستیابی به سلاح اتمی ترغیب نشود!!!
خدا رحمت کند «دکتر منوچهر بزرگمهر» استاد فقید فلسفه در دانشگاه تهران را. شیرزاد یکی از سه پسر ایشان نقل می کرد:
خدابیامرز جمعه بعد از ظهر هر هفته در تعطیلات تابستان ما سه برادر را به خط می کرد و ترکه می زد! و وقتی اعتراض می کردیم و می گفتیم ما که کاری نکردیم؟ می گفت:
می کنید!!!

داستان قصاص قبل از جنایت ایران در پرونده انرژی هسته ای قرینه واریز پیش دستانه هزینه عمل نکرده پسران بزرگمهر است به اعتبار احتمال کردن!!!
داستانی مملو از تلخندی از جنس تلخند «نزاری قهستانی» با این بیت الغزل که:
بر لبم کس خنده ای هرگز ندید الی مگر
در میان گریه بر احوال خود خندیده ام!

هیچ نظری موجود نیست: