۱۳۹۱ شهریور ۲۴, جمعه

تحول مفاهیم

ظاهراً مفاهیم سیاسی مبتلا به تحول معنا شده اند!
ایران دو هفته پیش میزبان نمایندگان 120 کشور جهان در اجلاس غیر متعهدها بود و آمریکا پایش را کرده در یک کفش که«هیچم نخیر» ایران در جهان منزوی شده و اکنون علی رغم تبلیغات گسترده شان که تحولات در خاورمیانه بیداری اسلامی نیست و بهار عربی است و واشنگتن اعتبار این تحولات را بنام خود سند می زد و در پروسه سقوط مبارک و قذافی مررندانه مشارکت کرد و علی الظاهر مردمان این دو کشور را مدیون خود کرد اکنون با انتشار فیلم توهین آمیز علیه رسول الله تمامی منطقه با دغدغه اسلام و نه دمکراسی آمریکائی علیه کاخ سفید به آشوب کشیده شده و سفیرش در لیبی کشته شد و دیپلمات های آمریکائی جرات حضور در انظار عمومی را ندارند و در کل خاورمیانه منزوی شده اما اصرار دارد که ایران منزوی است و ما محبوب القلوبیم!!!

۳ نظر:

پوژن گفت...

اگر کل جهان از فیجی و نيوزلند و ژاپن گرفته تا مکزيک و شيلی رو در خاورميانه و چند کشور آفريقايی خلاصه کنيم، البته که حق با شماست.

ناشناس گفت...

khoda ra sepas az in lotfash bekhatereh paki khoneh shohada va mazlomaneh jahan. iran hagh=ghaneyatash beshtar o beshtar meshavad be kori cheshmeh un- uk esrael faranseh va bagheh nokaranash

ناشناس گفت...


آقای سجادی از شما بعید است!
شمایی که به درستی تظاهرات چند صد هزار نفری و حتی میلیونی معترضین در تهران را نماینده فضای واقعی کل جامعه ایران نمی دانید چگونه حمله جمعیت کمتر از 100 نفری به کنسولگری آمریکا در بنغازی را به کل جامعه لیبی تسری می دهید؟ آیا شما در لیبی شاهد حتی یک تظاهرات 5هزار نفری بوده اید؟ آیا در قاهره ای که جمعیتش از تهران بیشتر است شاهد یک تظاهرات 10هزار نفری بوده اید؟ چگونه جمعیت چند صد نفری جلوی سفارت آمریکا در قاهره که اکثرشان ظاهر سلفی داشته اند برای شما ملاک تجزیه و تحلیل مردم مصر قرار گرفته؟ چگونه اعتراض مدنی و منطقی اخوان المسلمین مصر و و دولت منتخب محمد مرسی را که سعی درکنترل اوضاع اطراف سفارت داشته اند نادیده گرفته اید و دست به دامان چند صد نفری شده اید که برخی هایشان پوستر بن لادن در دست داشته اند؟
چگونه است که عملکرد حزب النهضه تونس که دولت منتخب مردم تونس است را رها کرده و دست به دامان یک روحانی سلفی و پیروانش شده اید؟ روحانی که دولت تونس چند روز پیش سعی در بازداشت او داشت!
آیا این معترضین همانهایی نیستند که از مخالفین مسلح بشار اسد هواداری می کنند؟؟؟
آیا اعتراض منطقی دولت افغانستان را ندید ه اید و به جایش دل خوش کرد ه اید به آشوبی که گلبدین حکمتیار در کابل به راه انداخته؟؟
دل خوش کرد ه اید به حمله چند ده نفر به فروشگاه معروف آمریکایی در طرابلس لبنان که یک کشته بر جای گذاشت؟ طرابلس مرکز سلفی های لبنان است
من هم مانند شما می پذیرم که این جمعیتی که به شهادت تصاویر و فیلمها در کل کشورهای اسلامی به 100هزار نفر هم نمی رسیده(به استثنا ایران و بخش شیعه نشین لبنان) دغدغه اسلام دارند نه دعدغه دموکراسی! ولی آیا مدافعین اسلام چنین افرادی هستند؟؟
تا به کی استاندارد دوگانه؟ وقتی 50 ایرانی در سوریه ربوده می شوند و فیلم آنها بیرون داده می شود صدا و سیمای ایران به درستی نوع ساخت آن فیلم و پرچمهای معروف سیاه و سفید لا الله الا اله و الله و کبر را نماد بارز فیلمهای مشابه جهادیون سلفی و القاعده در نقاط مختلف جهان اسلام معرفی می کند ولی وقتی همان پرچمها بر بالای سفارت آمریکا در قاهره نصب می شود در اخبار 10شب شبکه خبر آن پرچم را پرچم توحید می خواند که جایگزین پرچم طاغوت بزرگ شده است!!! ظاهرا ناف مسئولین جمهوری اسلامی و هوادارانش و بخش بزرگی از مخالفین جمهوری اسلامی را با سیاست یک بام و دو هوا برید ه اند! به هر ریسمانی چنگ می زنند تا حرف خود را به کرسی بنشانند.مهم نیست که آن ریسمان چه باشد!

محمد رضا