۱۳۹۱ شهریور ۱۹, یکشنبه

فتنه سازان!


هر چند آیت الله خامنه ای بعد از چندین ماه که از حمله به سفارت انگلستان در تهران گذشت صراحتاً عدم رضایت خود از این عمل دانشجویان را اعلام کرد. اما شخصاً تبعات آن واقعه را بویژه قطع رابطه و بسته شدن سفارت انگلستان در تهران را بشدت برای منافع ملی ایران مفید می دانم.
انگلیسی ها به شهادت تاریخ ثابت کرده اند ذاتی شریر در مناسبات شان با ایران دارند و همواره از فضای سالم مناسبات با ایران سو استفاده کرده اند.
ایضاً آمریکا!
به قطع و یقین در خلال ناآرامی های سال 88 اگر بر فرض ایالات متحده برخوردار از سفارتخانه در تهران بود فرجام آن اغتشاشات قطعاً قرابت بیشتری با تحولات در انقلاب های مخملی در چکسلواکی و صربستان و گرجستان و اوکراین و قرقیزستان داشت که در آنها سفارت آمریکا نقش راهبردی را عهده داری می کرد.
مصداقاً نقش و فعالیت تلویزیون وزارت خارجه انگلستان (BBC) بهترین سند از شرارت و فتنه دولت و بویژه وزارت خارجه انگلستان در امور داخلی ایران است.
روز یک شنبه 19 شهریور(91) در حالی که هنور وقت نکرده بودم تا اخبار ایران را از منابع موثق روزانه ام تعقیب کنم در حال رویت و استماع اخبار در برنامه 60 دقیقه تلویزیون آقای «ویلیام هیگ» بودم که بنقل از آن برنامه مطلع شدم آقای «علی مطهری» در مصاحبه با سایت «خبر» گفته:
در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 بالغ بر 90 درصد اصولگرایان تمایل به آقای احمدی نژاد نداشتند اما مصالح ملی کشور را فدای میل آیت الله خامنه ای کردند که تمایل به ریاست جمهوری احمدی نژاد داشت!
در ادامه این برنامه کارشناس رسانه وزارت خارجه انگلستان نیز حاضر شد و با ذکر مثال هائی از قربانی شدن مصالح ملی ایران در مقابل منویات شخصی رهبری (!) به تلویح بر این ادعا صحه گذاشت که احمدی نژاد چندان هم بد نیست و می خواهد کارهائی بکند اما اسیر منویات شخصی رهبری در ایران است!
قدر مسلم با استماع این خبر و با فرض صحت آن مطمئن شدم ظرف 48 ساعت آینده جنجال بزرگی جهت توبیخ یا حتی اخراج مطهری از مجلس ایران شکل خواهد گرفت. 
اما نکته متحیر کننده آن است که با رجوع به اصل خبر مشخص شد BBC به سنت مالوف در حال فتنه و شرارت بوده و اصل صحبت مطهری چیز دیگری است مبنی بر آنکه:
«««من از چند ماه قبل از انتخابات 88 چون ادامه حضور آقای احمدی‌نژاد در مسند ریاست جمهوری را مفید نمی‌دانستم تلاش می‌کردم که روی فرد دیگری توافق شود. در دیدارهایی که با بسیاری از چهره‌های مؤثر اصولگرا داشتم، دریافتم که 90 درصد آنها با من هم عقیده هستند و طرح مرا می‌پسندند، اما می‌گفتند که میل «آقا» به احمدی‌نژاد است! من دعوایم با آنها این بود که اولا از کجا معلوم که چنین باشد، ثانیا به میل «آقا» چه کار دارید و چرا تلاش می‌کنید میل ایشان را کشف کنید؟ و ثالثا خود ایشان تصریح کرده‌اند که نظر من را کسی نمی‌داند. به نظر من هرکس بعد از نظر شورای نگهبان از میل «آقا» سخن بگوید، به کشور و رهبر و انقلاب خیانت کرده است. اما اصولگراها به بهانه میل «آقا» آن چیزی را که «صلاح» می‌دانستند انجام ندادند»»»


نکته ظریف در خبرسازی BBC که بر اساس آن کارشناس خود را نیز به برنامه کشاند و به اتفاق و با اتکای بر خبر جعلی خود بر آن صحه گذاشتند آن بود که:
اولاً در ایران حکومت بر اساس منویات شخصی رهبری صورت می پذیرد.
ثانیاً رهبری در ایران با تکیه بر منویات شخصی اش بر علیه مصالح ملی ایران حرکت می کند.
ثالثاً و از همه جالب تر آنکه گربه تائب شد و تلویزیون وزارت خارجه انگلستان مدافع تمام قد منافع ملی ایران و بویژه مدافع تمام قد محمود احمدی نژاد شد که برخلاف منویات شخصی رهبری برخوردار از استقلال شخصیت است!
با اتکای بر چنین قرائنی است که معتقدم ایرانیان بسته شدن سفارت انگلستان در تهران را باید خوش شگونانه استقبال کنند خصوصاً آنکه ایران خود را آماده انتخابات ریاست جمهوری جدیدی می کند که خوشبختانه این بار در غیبت اصحاب لندن در تهران برگزار می شود.

هیچ نظری موجود نیست: