۱۳۹۲ شهریور ۷, پنجشنبه

جنگ کثیف!


پست قبلی (هدف از جنگ با سوریه ایران است) به اشتباه چنین تبادر به ذهن خواننده خالی الذهن کرد کآنه آمریکا به بهانه کشتار شیمیائی در دمشق و علی رغم تهدید سوریه درصدد تهاجم نظامی قریب الوقوع به ایران است.
برخلاف چنان تصوری داده های محیطی ناظر بر این واقعیت است که آمریکا تحت شرایط موجود به هیچ وجه به ایران حمله نظامی نمی کند. اما این نباید افاده معنای «آسایش خاطر» را نزد ایرانیان تداعی کند چرا که واشنگتن کوشیده و خواهد کوشید با توسل به «جنگ کثیف» ایرانیان را به همان استیصال و نکبتی بکشاند که جنگ گرم و نظامی می کشاند. با این توضیح که دلیل اجتناب آمریکا از تهاجم نظامی به ایران ناشی از «ترس» نیست بلکه ناظر بر «عقل» ایشان است!
قطعاً دو کشور از حیث قدرت و تجهیزات نظامی در ترازی نابرابر با تفوق چشمگیر طرف آمریکائی قرار دارند (ولو آنکه لشکریان ایرانی از ضریب بالای ایمان و روحیه شهادت طلبی برخوردار باشند)
اما آنچه که اسباب احتراز کاخ سفید از توسل به گزینه نظامی علیه ایران می شود را می توان به:
تفطن آمریکائی ها از ضایعات استراتژی «سیلی به پیر فرزانه» تعبیر کرد.
عقل استراتژیک آمریکائی همواره تکیه گاه ایشان جهت ورود به آوردگاه های ایشان بوده و هست.
اگر آمریکا به عراق و افغانستان و لیبی حمله نظامی کرد دلیلش بازی کردن آمریکا در زمینی بود که در آن برخوردار از مزیت و تفوق پر فاصله با رقیب بود. نه صدام و نه طالبان و نه قذافی هیچ کدام برخوردار از مشروعیت و مقبولیت ملی و منطقه ای نبوده و همین فقر محتوا در کنار قدرت فائقه نظامی به آمریکا انگیزه منطقی می داد تا به جنگی با تضمین پیروزی بالا ورود کند.
برخلاف آنها ایران برخوردار از عمق فرهنگی و قوت معرفتی است و همین عمق فرهنگی، ایران را بیرون از شانتاژها و جوسازی های سیاسی، در داخل و منطقه برخوردار از اعتبار و وزانت و فرزانگی کرده که هر گونه حمله نظامی سلطه طلبانه به آن برخلاف تصور اسباب روئین تنی و اعتبار بیشتر آن از طریق دامن زدن به جو همدلی و مشروعیت و محبوبیت و مظلومیت را در منطقه و جهان برایش فراهم می کند.
هر چند طی 34 سال گذشته آمریکا و متحدین غربی و دولتهای مرتجع منطقه با تبلیغات کوشیده اند چهره ای دژم و نامتعارف از ایران ترسیم کنند اما در دنیای واقعیت شاکله و برآیند موجود از «ایران برآمده از انقلاب اسلامی» موجودیتی فرهمند و با هویت و فرهنگی قدرتمند تداعی شده که در جمیع عرصه های سیاسی و اجتماعی و اخلاقی تمامیت غرب و متحدینش را با برتری و تفوق «موضع و منطق» به چالشی محتوائی کشیده و خلع سلاح کرده.
بر همین اساس است که آمریکا طی 34 سال گذشته در مواجهه با ایران از استراتژی احتراز از چالش مستقیم با «پیر فرزانه» پیروی کرده و متقابلاً کوشیده و می کوشد بجای جنگ مستقیم نظامی با ایران که منجر به تقویت عرق ملی و افزایش مشروعیت مردمی و منطقه ای و جهانی ایران می شود از طریق فشار اقتصادی و مستاصل کردن و به فلاکت کشاندن ایرانیان با فشار و مضیقه های مالی، از درون «کارآمدی نظام» را نزد «توده های حامی نظام» زیر سوال برده و با به زانو درآوردن مردم در عرصه معیشت، ضمن محروم کردن نظام از بدنه مردمی، آن «پیر فرزانه» را نیز به جرم خود باشی و استغنای فرهنگی، بدون شلیک گلوله به زانو درآورد!
فشردن گلوی ایران از طریق کوبش سوریه را نیز باید در راستای افزودن فشار سیاسی و تنگ کردن قدرت مانور ایران در چارچوب استراتژی جنگ کثیف و اجتناب از سیلی مستقیم به «پیر فرزانه» ارزیابی کرد.


۴ نظر:

mostafa_hessami66@yahoo.com گفت...

سلام علیکم

همان طور که به درستی فرمودید راز پیروزی و مقاومت امام و انقلاب در برابر شیاطین بین المللی را باید در قدرت فکری و معنوی امام و پیروان راستین ایشان جست و جو کرد؛ امری که سران استکبار را نیز دچار حیرت کرده است. هنری کیسینجر، استراتژیست ارشد نظم نوین جهانی در خصوص غیرعادی بودن معیارهای تصمیم‌گیری رهبر انقلاب ایران می‌گوید: «آیت الله خمینی غرب را با بحران جدی برنامه‌ریزی مواجه کرد، تصمیمات او آن چنان رعدآسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامه ریزی را از سیاست مداران و نظریه پردازان سیاسی می‌گرفت. هیچ کس نمی‌توانست تصمیمات او را از پیش حدس بزند. او با معیارهای دیگری غیر از معیارهای شناخته شده در دنیا سخن می‌گفت و عمل می‌کرد. گویی از جای دیگر الهام می گرفت.» (مجله‌ی سروش 20/11/1380، نقل شده در کتاب «عصر امام خمینی» نوشته میراحمدرضا حاجتی).

همچنین لندن تایمز در توصیف امام بعد از رحلت ایشان می‌نویسد: «امام خمینی مردی بود که توده‌ها را با کلام خود مسحور می‌کرد، وی به زبان مردم عادی سخن می‌گفت و به طرفداران فقیر و محروم خود اعتماد به نفس می‌بخشید. این احساس آن‌ها را قادر ساخت تا هر کسی را که سر راهشان بایستند از بین ببرند. وی به مردم نشان داد که حتی می‌توان در برابر قدرت‌هایی مثل امریکا ایستاد و نهراسید.» (نقل شده در همان).

ناشناس گفت...

خدا را شکر مثل اینکه آمریکا در تصمیمش در حمله به اسد فعلا منصرف شده و این خبر خوبی برای صلح دوستان و ضد جنگ ها است. انشالله که خبر درست باشد و همه چیز به خوبی و خوشی تمام شود و از فردا اسد به سر کارش برگردد و بمباران مناطق مسکونی و کشتار مردم را شروع کند! و طرفدارن صلح هم یک استراحتی بکنند! خدا را شکر!

ناشناس گفت...

البته این پیر فرزانه سال 88 سیلی محکمی به خودش نواخت. به تعبیر رأس نظام، هتک حیثیت شد.

ناشناس گفت...

ta eman be khopda ast . shetan hech ghalate nemetavanad bekonad
lanateh br taraf-daraneh shetan