۱۳۹۰ آذر ۱۲, شنبه

روباهی که دیگر مکار نیست!


با گذشت 24 ساعت از قطع رسمی روابط بین لندن و تهران، شیوه خبر رسانی در تلویزیون فارسی بی بی سی بوضوح نشان از آن می دهد که دولتمردان در لندن بشدت از ناحیه اقدام شتابزده خود در قطع رابطه با ایران مبتلا به ندامت شده و از طریق بلندگوی وزارت خارجه شان و بمنظور استتار چنان اشتباهی سعی در فرافکنی می کنند!
این رسانه روز شنبه در پوشش اخبار مربوط به بازتاب اشغال سفارت انگلستان در تهران به شفاف ترین شکل ممکن مبتلا به شانتاژ شد و کوشید با اتکای بر خودفریبی توام با مخاطب فریبی از جنسه «دیدید ایرانی ها به غلط کردن افتادند» تندروی خود در قطع رابطه شتابزده با ایران و «محروم شدن خود کرده شان» از ارتباط مستقیم با دریای اطلاعات از ایران را بپوشانند به همین منظور رسانه تحت امر وزارت خارجه انگلستان در برنامه 60 دقیقه بوضوح مبتلا به دروغ شد و گفت:
آیت الله احمد خاتمی امام جمعه تهران در حالی که در خطبه های نماز جمعه روز گذشته از قطع رابطه انگلستان با ایران استقبال کرده بود اما امروز و با گذشت تنها 24 ساعت دچار تجدید نظر شده و اقدام دانشجویان در اشغال سفارت انگلستان را مورد نکوهش قرار داده!!!
بعد هم مسعود بهنودشان را به میدان آورده تا از زبان ایشان نیز مخاطب را شیرفهم کنند که این بمعنای متوجه شدن دولتمردان ایران است که اشتباه کردند و سمبه انگلستان پر زور است و ایران تدریجا در حال متوجه شدن آن است که این اقدام برایشان پرهزینه خواهد بود!!!
این در حالی است که خاتمی در نماز جمعه صریحاً اظهار داشت مصوبه مجلس جهت تقلیل مناسبات با لندن بخاطر تحریم بانک مرکزی ایران گوشمالی لازمی جهت متنبه کردن دولت انگلستان بود و در آن خطبه ها هیچ حرفی در تائید اشغال سفارت انگلستان نگفت و امروز نیز ایشان در اظهاراتی دیگر ورود دانشجویان به سفارت انگلستان را به عنوان عملی غیر قانونی مورد انتقاد قرار داد. علی رغم این بی بی سی هیجان زده شده و از این دونقل قول بی ارتباط و با فرض سفاهت مخاطب نتیجه گرفته که:
دیدید ایران به غلط کردن افتاد!!!
در حالی که طی چند روز گذشته هیچکدام از مسئولین در ایران ورود دانشجویان به حریم سفارت انگلستان را تائید نکرده و تنها و حداکثر مانند دکتر علی لاریجانی اقدام دانشجویان را تفسیر جامعه شناسانه مبنی بر تجلی خشم بخشی از افکار عمومی منزجر از رفتارهای انگلستان اعلام کرده بودند و متعاقباً ایشان نیز هرگز ورود به حریم سفارت انگلستان را تائید نکرد. اما ظاهراً لندن تدریجا متوجه اقدام اشتباه و شتابزده خود در قطع رابطه با ایران شده اما برای استتار این اشتباه مبتلا به خودفریبی از جنس «دیدی چه شکمی به لگدش زدم» خود در قطع رابطه با ایران شده اند!

۳ نظر:

Me Too! گفت...

ایران در زورآزمایی ِ سفارت‌خانه‌ای شکست خورد. اسبابش را دادند دستش و پرتش کردند بیرون. در را هم پشت سرش به‌هم کوبیدند. جواب ایران چه بود؟ «جرات داری محکم‌تر بزن». و این فاجعه‌ای است که هنوز همه‌ی ابعادش را ندیده‌ایم.

ناشناس گفت...

man ashegheh in zarbol masalat shoma hastam .hagha ke in roba degar kheli per shodeh va degeh aghli ham nadarad

ناشناس گفت...

آقای سجادی بد جوری به دریوزگی افتاده ای برایت متاسفم که برای جلب نظر حکومت به خود حاظری همه جنایتهایش را بهتر از حسین شریعتمداری توجیه کنی ولی هنوز رژیم علیرغم همه چاپلوسیها و خود فروشیهایت تورا به حساب نمی آورد