۱۳۹۰ دی ۵, دوشنبه

فراخوان ضد انقلاب!


با گذشت بیش از 32 سال از انقلاب اسلامی ایران پدیده ای بنام «ضد انقلاب» که طی 32 سال گذشته هم جوار و بموازات انقلاب و نیروهای مدافع انقلاب در بیرون و  درون ایران شکل گرفت و بنام مخالفت با جمهوری اسلامی ریشه دواند و فرم گرفت و ابراز و اعلام وجود کرد اکنون و مدت هاست که به مرز ابتذال رسیده.
ضد انقلاب بواقع اسم مستعار مخالفان بیرون و دورن مرزی جمهوری اسلامی شده که به صراحت می توان ایشان را مشتی چهره ثابت و با افکار و اندیشه های نخ نما و تغییر ناپذیر و تکراری و تخیلی، تعریف و تبیین کرد!
32 سال است این کُلنی ارزنی استعداد از خود نشان نداده تا لااقل جهت ارتقا جایگاه و اعتبار سیاسی و آنالیتیک خود دست به نوآوری زده و لااقل مخاطبان خود را بهره مند از تحلیل های هر چند ضدانقلابانه اما واقع بینانه و راهگشایانه کنند تا مخاطبان شان نیز بتوانند از دل چنان تحلیل هائی از شـَــمّا و چشم انداز و فهمی منطبق با واقعیت برخوردار شوند. تحلیل هائی مبتذل و مهوع از جانب چهره های تکراری و خسته کننده و فسیل شده در تئوری هائی انتزاعی و کُپی ـ پیست شده که تمامیت چلانده شده آن حداکثر تا آنجا پیش می رود که:
«جمهوری اسلامی به استعداد و استظهار مشتی ساندیس خوار و قدرت فاشیستی اسلحه و پول نفت باقی است و حداکثر تا یک سال دیگر سقوط می کند!»
من برخلاف امام سجاد که خداوند را شاکر بود که ایشان را از دشمنانی احمق برخوردار کرده شخصاً قائل به آنم که «دشمن دانا» بمراتب ارجح تر از «دشمن نادان» است و اساساً انسان در مصاف با دشمنان دانا و متبحر است که می تواند توانائی های خود را تقویت و افزایش دهد.
بقول نظامی:
دوستی با مردم دانا نکوست
دشمن دانا به از نادان دوست
و یا بتعبیر سعدی:
دشمن دانا بلندت می کند
بر زمینت می زند نادان دوست
بر همین اساس تصور می کنم که وقت آن رسیده تا از میانه نسل دوم و بلکه سوم «جماعت ضد انقلاب» افراد و چهره هائی جدید علم مخالفت با جمهوری اسلامی را از دست سنگواره های فعلی گرفته و ضمن اعاده حیثیت برای جامعه ضد انقلاب! پدرخوانده های اپوزیسیون را همراه با تحلیل های کلیشه ای شان را محترمانه به دوران بازنشستگی و استراحت هدایت کنند.
در این صورت شاید جمهوری اسلامی از این توفیق برخوردار شود تا از میانه نسل دوم و سوم ضد انقلاب پدیده ها و چهره های شاخصی پیدا شود تا ضمن تحفظ نفرت و عداوت خود با حکومت مستقر در تهران و اعتقاد به اوج فاشیستی و استبدادی و لایعقلی زمامداران در جمهوری اسلامی، لااقل بتوانند هم حرف و نظر و تحلیلی نو و بدیع و راهگشا و واقع بینانه برای مخاطبان شان ارائه نمایند و هم زمان و در مصاف با جمهوری اسلامی تمهید کننده جدالی احسن شوند که منجر به ارتقا سطح بحث و منازعه بین طرفین باشد.

هیچ نظری موجود نیست: