۱۳۹۰ آذر ۲۸, دوشنبه

طباخی خبر!

زمانی این رسانه های خبری بودند که مخاطب خود را انتخاب می کردند اما امروز و عموماً بر عکس شده و این مخاطب است که رسانه خود را انتخاب می کند و ملاک این انتخاب، «تغذیه خبری سالم» نیست بلکه «تغذیه خبری مطلوب» است! یعنی مخاطب بدنبال تغذیه خبری نیست بلکه در جستجوی رضایت خبری است. دوست دارد آنی را بشنود که دوست دارد بشنود! کاری هم به درستی یا نادرستی خبر ندارد مهم آن است که خبر مزبور منطبق با علاقه و میل و نظر و طبع وی باشد!
مانند آن که رجوع شما به رستوران صرفاً برای خوردن غذای لذیذ و موافق طبع تان باشد و کاری به سالم و مفید و بهداشتی بودن غذا نداشته باشید!!!
بر همین اساس است که آنانی که پای تلویزیون های لوس آنجلسی می نشینند همان قدر از داده های این رسانه ها!!! رضایت دارند که سکولارهای تلویزیون بی بی سی از تولیدات آن مشعوف می شوند. همچنانکه بینندگان «لوده واره پارازیت» به همان میزانی از این ابتذال راضی اند که بینندگان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اسباب رضایت و مسرت شان از این رسانه ملی فراهم است.
طبیعتاً ماحصل چنین روندی منجر به آن خواهد شد و شده است که رسانه ها نیز بدون توجه به واقعیت و بمنظور حفظ مخاطب، تولیدات خبری شان را صرفاً مطابق با سلیقه و طبع و میل مخاطب ، طباخی کنند!!!

تکرار
ثبت نام تا آخر دسامبر
دوستانی که لطف کرده اند و از طریق ارسال ایمیل خواستار برخورداری از حق اشتراک بمنظور دریافت مقالات اینجانب شده اند ضمن تشکر از ایشان به اطلاع می رساند تا پایان ماه دسامبر فرصت ثبت نام را تنظیم کرده ام. لذا این دوستان اجازه فرمایند بعد از این تاریخ و ثبت نام احتمالی دیگر علاقه مندان جزئیات را خدمت شان ایمیل خواهم کرد. در ضمن مجدد یادآوری می کنم آبونمان مزبور صرفاً شامل دوستان در خارج از ایران است.

آدرس ایمیل اینجانب جهت ثبت نام علاقه مندان
dariushsajjadi@yahoo.com
سابقه مطلب را می توانید در پست «من اشتباهی هستم» ملاحظه فرمائید:

هیچ نظری موجود نیست: