۱۳۹۲ آذر ۲۱, پنجشنبه

اختفای ندامت!



پیرو اعتراض هائی که به اظهارات نامتعارف دکتر ظریف در مورد توان نظامی ایران صورت
گرفت (از جمله اعتراض اینجانب) روز گذشته دکتر ظریف در مقام توضیح در این خصوص فرمودند:
«آنچه آمریکا را از حمله به ایران بازداشته مقاومت مردم بوده و این اصل حرفی است که من در دانشگاه تهران بیان کردم. من آن روز در دانشگاه تهران مقابل اظهار نظر دانشجویی که معتقد بود علت عدم حمله آمریکا به ایران این است که نمی داند امکانات ما چیست؟ اظهار داشتم که علت حمله نکردن آمریکا تعداد تانک و موشک نیست بلکه مقاومت مردم بوده و این عامل بازدارندگی است. این حرف مبتنی بر فرمایشات امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، رهبری فرزانه نظام و فرهنگ شهادت است. برخی به دنبال بهانه هستند وگرنه آیا این سوال و اظهار نظر، جوابی غیر از این می تواند داشته باشد؟»
به سهم خود مایلم به جناب ظریف عرض کنم:
آقای دکتر!
خسته نباشید ـ جنابعالی بنده را می شناسید و خوشبختانه هم در سفر نیویورک فرصت شد حضوراً خدمت تان عرض تبریک داشته باشم هم چنان که پیشتر نیز در فردای تصدی مسئولیت جنابعالی در مقام وزارت امور خارجه با شعف مکتوب کردم :
«معتقدم بعد از گذشت 34 سال این برای نخستین بار است که ایران برخوردار از وزیر امور خارجه می شود (!) و قبلی ها فکر می کردند وزیر خارجه اند»

اما همه اینها مانع از آن نیست تا اشتباهات اجتناب ناپذیر شما را نیز گوشزد نکنیم.
جناب آقای دکتر
فرمایشات بالای شما مسموع است اما ظاهراً بصورتی قابل فهم مایلید از کنار قصور اصلی خود بگذرید!
جناب آقای دکتر
اعتراض به جنابعالی ناظر بر بخش زیر از بیانات تان در دانشگاه تهران بود:
«غربی‌ها از چهار تا تانک و موشک ما نمی‌ترسند. آیا شما فکر کرده‌اید که آمریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما می‌ترسد؟ آیا واقعا به خاطر سیستم نظامی ماست که آمریکا جلو نمی‌آید؟»
جناب آقای دکتر ظریف!
علی رغم وضوح ناصوابی چنین اظهاراتی، توجیهات اخیر شما را می توان تمایل تان به بستن این بحث و باور قلبی تان بر نسنجیده و غیر قابل دفاع بودن این اظهارات و البته تاسی به این سنت تاریخی ایرانیان که «یک کلمه پوزش و عذرخواهی کردن برای ایرانیان بسیار تلخ و سخت و تحمل ناپذیر و جانکاه و بلکه جان ستان است»!
موفق باشید!

هیچ نظری موجود نیست: