۱۳۹۲ آذر ۱۶, شنبه

خشونت خوب ـ خشونت بد!



«خشونت بد است البته برای شما» (!) پیام زیرکانه ای بود و هست که در تمجید از ماندلا و شعار «فراموش نکن اما ببخش» ایشان در حیات و اینک در ممات وی توسط اصحاب قدرت و جنایت و سلطه و با تکیه بر سلطه رسانه ای خود به جهان پمپ کرده و می کنند!
هر چند ماندلا به صفت شخصی فاقد تئوری و مکتب راهنما بود اما به اعتبار عملکرد و سلوک فردی اش مرد شایسته احترامی بود و هست. اما تمجید سران سلطه و ائمه جنایت و شرارت در جهان از وی مرد رندی ایشان در مصادره خشونت را به اثبات می رساند.
ماندلا از حیث هدف مبارزاتی اش قابل مقایسه با آبراهام لینکلن رئیس جمهور اسبق ایالات متحده است و جالب آنکه کماکان هر دو مشهورترین و محبوب ترین پایمردان در مبارزه با نژاد پرستی اند.
هر چند هر دو ایشان اهتمام خود را صرف مبارزه با نژاد پرستی و برابری سیاه و سفید کردند اما اختلاف این دو در آن است که ماندلا جنبش خود را با پرهیز از خشونت به موفقیت رساند و لینکلن جنگ شمال و جنوب را با کشتار بالغ بر «هفتصد هزار نفر آمریکائی» اعم از سیاه و سفید به پایان بُرد!!!
علی رغم این وقتی به شیدائی نامتعارف اصحاب قدرت و جنایت در بزرگداشت ماندلا تامل می کنیم .نمی توانیم و نباید بابت احمق فرض شدن خود توسط ایشان خود را به حماقت بزنیم!!!
پیان مستتر ائمه سلطه و جنایت در بزرگداشت ماندلا و بخشایشگری ماندلا آنست که:
ای محرومان و رنجبران و ستمدیدگان و مظلوم واقع شدگان جهان!
اگر بر حسب تصادف مبارزات آزدایخواهانه و عدالت طلبانه و حق جویانه تان علیه ما و مظالم ما به موفقیت رسید آنگاه تاسی به «ماندلا» کنید و ما را ببخشید هر چند نمی توانید فراموش کنید!!!
خشونت بده! اخه! جیزه! اما برای شما!!!
حق انحصاری استفاده از خشونت تنها تعلق به ما دارد و ما مجازیم تا بی حدی در برخورد با شما بی پروا اعمال خشونت کنیم و بکـُشیم و بدریم و جنایت کنیم اما شما اگر احیاناً بر ما پیروز شدید:
لطفاً ببخشید ولو آنکه نمی توانید فراموش کنید!!!

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام

می گم با توجه به مصاحبه های اخیر شما با رسانه های داخلی که در ادامه ی باز شدن فضای رسانه ای پس از انتخاب روحانیه یه نتیجه می شه گرفت.

این که اگر انتخاب روحانی برای ملت آب نداشته باشه اقلا برای شما نون داشته!

Kambix Khan گفت...

Hazrate Naashenass,
What a nonsensical comment! Sokhand weblog is blocked in Iran!!