۱۳۹۱ مرداد ۱۳, جمعه

ترازوی کج!



خانم «لورن جکسون» مدیر کارگردانان بخش فارسی و عربی تلویزیون BBC روز جمعه میهمان برنامه «دیدبان» تلویزیون فارسی BBC بود و در پاسخ به یکی از پرسش های مطروحه در آن برنامه سخنی «نغز» بر زبان آورد که البته نغریت اش تنها در لفظ بود و نه عمل!

ایشان در تبیین عدم دخالت مدیریت BBC در نوع پوشش مجریان این رسانه و تائید این نکته که در بخش عربی، زنان شخصاً و به اعتبار مسلمان بودن شان از پوشش اسلامی در مقابل دوربین استفاده می کنند در حالی که خانم های (مسلمان) مقابل دوربین تلویزیون فارسی چنین چیزی را خودشان نخواسته اند(!) در نهایت فرمودند:
«بی بی سی قوانینی دارد مبنی بر برابری شانس استخدام برای همه»

http://www.bbc.co.uk/persian/tvandradio/2012/01/000000_ptv_dideban.shtml


این جمله در عین فریبندگی عاری از دُز صداقت است. ادعای مشارالیه مبنی بر «برابری شانس استخدام برای همه در BBC » لااقل در مورد بخش فارسی آن ناظر به پروسه ای بود که از سال 85 شروع شد و مدیریت این رسانه ابتدا آگهی استخدام برای جذب پرسنل بخش فارسی را اطلاع رسانی کرد و علاقه مندان با پر کردن و ارسال فرم های اولیه تمایل خود به استخدام در این رسانه را اعلام کردند. در همان مقطع بسیاری از دوستان بنده نیز برای استخدام در آن رسانه و علی رغم توصیه خیرخواهانه اینجانب مبنی بر استنکاف از چنین عمل زشت و زننده ای اقدام به ثبت نام در پروسه استخدام در BBC کردند.
مراحل بعدی شامل عزیمت به ترکیه و مصاحبه ها و دادن تست ها و آزمون های مختلف در ترکیه و ایضاً لندن بود و تا نهایتاً از میان متقاضیان و «بر حسب ظاهر» بر اساس شایستگی شایسته ترین ها تعداد مورد نیاز به استخدام این رسانه درآمدند.
البته بعداً معلوم شد تمامی آن مراحل ظواهری بیش نبود و نیروی های به استخدام درآمده «عموماً» محصول دست چین شده عمدتاً سه نفر «آقای ش» از تهران و «آقای ب» از تهران به بی بی سی پیوسته و جناب «ص» بوده اند! امری که موجبات ناخرسندی دیگرانی که به صفت سابقه و «توانمندی رسانه ای» از دست چین شدگان صلاحیت بیشتری برای پیوستن به حلقه پیوستگان به رسانه دولت اجنبی را داشتند!
بر همین اساس ادعای خانم «لورن جکسون» را یا باید دروغ فرض کرد و یا آنکه باید ایشان را بی اطلاع از باند بازی های باند ایرانیان مقیم BBC دانست!
جدیدترین نمونه و سند اظهارات سرکار خانم ... مجری مقابل دوربین BBC فارسی است که در 11 جولای ماه گذشته با صادقانه ترین شکل ممکن در صفحه فیس بوک شان مرقوم فرموده اند:
((سه سال پیش این موقع ها بود ... آره درست همین موقع ها بود ... روزها توی خیابون ها با مشت های گره کرده شعار می دادم .... زانوم با تیر پلاستیکی داغون شده بود ... سرم شکسته بود و از بس تو پشتم باتوم خورده بود صدام دو رگه شده بود ... یادش به خیر ... همین موقع ها بود که رفتم با ترس و لرز فرودگاه امام خمینی که به خیال خودم چند هفته ای بزنم بیرون حالم بهتر بشه.... با یه چمدون کوچولوی قرمز... سه سال پیش ..... چه زود میگذره... وقتی به اون موقع ها فکر میکنم و خودم را مرور میکنم می بینم چقدر ایده آلیست بودم... چقدر بچه بودم... چقدر توی این سه سال باد کله ام خوابیده و چقدر از واقعیت های زندگیم سیلی خوردم.))
عنایت فرمودید؟
سه سال پیش مشارالیه برای تمدد اعصاب و رفع خستگی بابت رزم خیابانی اش در جنبش سبز، قصد گذراندن تعطیلات و تفریحات در لندن را داشته که ناغافل سر از تلویزیون BBC در آورده و استخدام آن شده!!!؟ و بلافاصله نیز مقابل دوربین قرار گرفتند و گزارشی در مورد «ندا آفا سلطان» را در همان سال ارائه فرمودند و یک عده دیگر نیز در حسرت «لابد توانائی ما کمتر از دیگران جهت گذراندن آزمون های تخصصی استخدام در BBC بوده» دچار غنبرک مزمن شده اند.
و بی بی سی بر اساس شرایط مساوی استخدام می کند!!!

۲ نظر:

ناشناس گفت...

BBC like all major media in the UK is advocating the policy of the UK Government, and at this moment in history after “regime change in Iran”, as they did in 1950’s. The "Iranians” hired by BBC have the same goal, similar to many other “Iranians” who are in the service of the Empire [1]. BBC would never hire otherwise.

[1] http://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/view/u.s.-support-for-the-iranian-opposition

http://www.ameu.org/Current-Issue/Current-Issue/2012---Volume-45/The-Neocons-Today.aspx

ناشناس گفت...

ey mozdorhayeh ajnabi o be resheh