۱۳۹۲ تیر ۳, دوشنبه

من بچه ام !



(دل مویه ها)
به کسانی که بتناوب متهم و ملوث ام کرده اند به «خیره سری و شهرت طلبی» از طریق حرافی و قلمداری و مخالف خوانی و خلاف جو و جریان اجتماعی شنا کردن، در پاسخ تنها می توانم بگویم:
«من بچه ام»!
بزرگ نشدم. چون بچه مانده ام بالتبع ناتوان از آن مانده ام تا به نـُرم ها و فـُرم ها و تقیُدات و تکلـُفات و کلیشه ها و رسوم و عادت و آداب و روزمره گی ها و مصلحت ها و منفعت ها و منقبت ها و مناسبات قدرت و «خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شدن ها» و «ره چنان رو که رهروان رفتند» بزرگان تن دهم!
چون بچه مانده ام بیرون از تقیدات و نرم ها و فرم ها و کلیشه ها و معذورها و معروف ها و مطلوب ها و غده ها و عقده ها می توانم ساده لوحانه و بازیگوشانه و بچگانه فریاد بزنم:
پادشاه لخت است!
چون بچه ام وقتی پادشاه لخت است می توانم پادشاه را لخت ببینم و دیده خود را با شادمانی کودکانه فریاد بزنم بدون آنکه ارزنی «شعور لحاظ» تبعات و صدمات و آفات و عواقب و ترش روئی صاحبان سلائق و علائق و مصالح و مواجب و پروا و احتراز از دگم و تصلب و تحجر و اعتیاد و آرامش متصلبان و متحجران و معتادان و خفتگان را داشته باشم.
به بزرگی خود مرآ ببخشید اما اجازه دهید بیرون از بهشت شما بزرگان در «دنیای بچگی خود» مشغول بازیگوشی های بچگانه خود بمانم و بچگی کنم!
اجازه دهید بیرون از دنیای پرتکلف شما بزرگان:
شاه را لخت ببینم

شاهسون را لخت ببینم
شاه گزند را لخت ببینم
شاه نژند را لخت ببینم
شاه پندار را لخت ببینم
شاه گفتار را لخت ببینم
شاه کردار را لخت ببینم
شاه اکراه را لخت ببینم
شاهنشاهان مدعی شاه ستیزی را لخت ببینم
«شما» را لخت ببینم!


من نمی خواهم بزرگ شوم! می خواهم بچه بمانم.اجازه دهید بچه بمانم!
«وقتی بچه ام» می توانم دروغگوئی هایتان را ببینم!
«چون بچه ام» می توانم دروغگوئی هایتان را ببینم!
چون بچه ام می توانم خود فریبی هایتان را ببینم!
چون بچه ام می توانم ژست ها و تظاهرها و تصنع هایتان را ببینم!
چون بچه ام می توانم «خود بزرگ بینی تان» را ببینم!
اجازه دهید بچه بمانم!
تا این قدر «حق» دارم!؟

۳ نظر:

ناشناس گفت...

salam ageh bacheh-g ineh khash ey kash hameh roznameh negaran intor bodand
man ham eteraf mekonam bacheh hastam va be in toor bachehge kardan shoma eftekhar mekonam
zendeh bashe bozorg mardeh iran(bacheh lote) IRAN

m گفت...

salam ostadeh azezam
in matn ra ke mekhandam yadeh 1 khatereh oftadam man 1 dosteh hamkar afghane dashtam 1 roz azash porsedam chand bacheh dare oO ham dr javabeh man goft 2 ta 1 roz ratam khaneshan mogheh morefe bache-hayash 5 dokhtar dasht va 2 pesar !!! man ba tajob be eshan goftam shoma ke be man gofteh boded 2 bacheh dared ! va eshan kheli jede be man goft rast goftam man faghat 2 bacheh daram man!! badan motavajeh shodam ke afghanh be pesar megoyand bacheh va dokhtar ra bacheh be hesab nemeavaran !!! mofagh bashed

ناشناس گفت...

میلاد
=======
استاد باید خدمتون برسونم که این جماعتی که علیه شما وراجی میکنند
عموما بی منطق هستند.حداقل قبلا که در جهنم فیس بوک عضو بود و صفحه شما را دنبال می کردم این موضوع رو هر روز میدیدم که چقدر غیرمنصفانه نقد می کنند شما رو .
بگذریم
خواستم بگم خیلی از کسانی که شما رو تایید می کنند و به نظرم در اکثریت هم هستند زبان تشکر ندارند مگر نه شما اصلا به منتقدین غیرمنصف خودتون توجه نکنید .
حیف قلم شما نیست خطاب به اون جماعت چیزی بنویسه؟