۱۳۹۲ خرداد ۲۰, دوشنبه

مردی در قامت یک پدیده!



سعید جلیلی به احتساب کم شوقی اش از رسانه ای شدن تا قبل از ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری چهره بالنسبه ناشناخته ای محسوب می شد. اینجانب نیز علی رغم آنکه سالها و بصورت حرفه ای مسائل و شخصیت های سیاسی ایران را دنبال کرده ام از جلیلی شناخت دقیقی نداشتم اما با ابراز مواضع و دیدگاه های خود بویژه در مناظره سوم نامزدهای انتخابات مشخص شد «سعید جلیلی» برخوردار از اندیشه ای ناب بوده و پکیج اعتقادی و گفتمانی اش برخوردار از قوت و انسجام و استحکامی لازم است.
فردی که می توان وی را یکی از رویش های انقلاب اسلامی تلقی کرد که چه در انتخابات پیروز شود یا ببازد می تواند در قامت یک «پدیده» در آینده جمهوری اسلامی نقش آفرینی داشته باشد.
اما نکته مهم در این میان حجم بالای تخریب شخصیت ایشان است. هر چند اینجانب قبلاً رای خود را در انتخابات اعلام کرده ام اما این نافی آن نیست تا معترض بی اخلاقی ها نسبت به ایشان نباشم.
البته این که تریبون هائی مانند VOA یا BBC «سعید جلیلی» را تحت عنوان نامزد افراطی و متحجر و طالبانی! تخریب کنند تعجبی ندارد اما مشکل آنجائی است که در داخل کسانی نافی ایشان می شوند مانند دکتر صادق زیبا کلام که علی القاعده خود را مانوس با انقلاب و فرزندان جنگ معرفی کرده اند!
مشخص نیست چطور دکتر زیبا کلام از سوئی تا می تواند از هر تریبونی درصدد هیولا ساختن از جلیلی و مواضع ایشان است و از سوی دیگر همین چند روز پیش از ابراز علاقه خود به افرادی مانند حسین الله کرم یاد کرد آن هم به این دلیل که آن روزی که دکتر برای ادامه تحصیل عازم لندن شده بودند الله کرم برای دفاع از کشور و انقلاب و نظام اش عازم جبهه های جنگ شدند و غیبت دکتر و امثال دکتر در جبهه های جنگ را جبران کردند.
اکنون جای این پرسش است که آیا ارادت دکتر زیبا کلام به الله کرم و الله کرم ها صرفاً بابت دلاور مردی ایشان در جبهه ها بوده و دلبستگی به آرمان های الله کرم و الله کرم ها که بخاطر آن آرمان ها 8 سال در سنگرهای جنگ دلاوری کردند، ندارند!؟
مگر جلیلی تفاوتی در سابقه رزم و اندیشه رزم با الله کرم دارد؟
گذشته از آنکه مگر مواضع اعلام شده جلیلی در انتخابات چیست که زیباکلام تا این اندازه جامعه را از مواضع جلیلی می ترساند!؟
نیم نگاهی به مواضع و رویکردها و اهداف اعلام شده جلیلی نشان می دهد ایشان هیچ حرف جدیدی جز تکرار مواضع انقلاب و بنیان گذار انقلاب را ندارند!
لذا پسندیده است دکتر زیبا کلام و امثال ایشان یک بار و برای همیشه با کنار گذاشتن رودربایستی و تذبذب صراحتاً بگویند ما قبل از جلیلی با «اصل جنس» مشکل داریم!
آیا اشکالی دارد ایشان از پنهان شدن پشت الفاظی معوج و سنگر گرفتن پشت مفاهیمی که به آنها باور قلبی ندارند خارج شده و روی پای خود بایستند و یک بار و برای همیشه بگویند:
«مقصود من از کعبه و بتخانه توئی تو» و جلیلی و خوفناک معرفی کردن ایشان بهانه است و با اصل انقلاب اسلامی و امام خمینی اش و مواضع و آرمان و اهداف آن مشکل داریم!!!؟


۷ نظر:

ناشناس گفت...

من هم به جلیلی رأی می دهم چون قصد خودکشی دارم. ایشان زودتر از هر ابزار دیگری این کار را انجام خواهد داد. اگر امروز قرص های ام اس را می توانم تا دانه ای بیست هزار تومان بخرم اطمینان دارم که بعد از آمدنش، فقط اعلام اسمش، دیگر قرصی نخواهد بود. فقط پیش از این خواستم وصیت کنم شما هم تا حد مرگ حق ندارید دست از این مقاومت مقدس امامانه بردارید.

ناشناس گفت...

hamen adamhayeh be akhlagh va 100 albateh be vojdan cheghadr be reys jomhoreh 1 mamlekat che tohenha va cheh karha ke nakardan ke dr tarekheh iran sabt shodeh ast pas ma az in be akhlagh-h hech entezareh degare nadarem , ageh joreh degare bod baeseh tajob!!!! meshod
zendeh bad hagheghat

سینا-الیاس گفت...

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب آقای سجادی.

قبل از هر چیز به این نکته اشاره کنم که من نیز موافق غول سازی از آقای جلیلی نیستم ..اما آقای سجادی نقدی بشما دارم.

اینکه شما در فتنه 88 موضع گیری خیلی خوبی داشتید(از نظر من یقینا) شکی نیست.

اما شما بدلیل دور بودن از فضای داخل ایران تنها کارتان شده بررسی نظرات بی بی سی و دادن نظر مخالف آن.

یقینا در وابسته بودن بی بی سی شکی نیست اما اینکه هر چه بی بی سی گفت دقیقا عکس آنرا بگوییم بصیرت نیست!!!

->من شخصا به جلیلی بخاطر جانباز بودنش احترام خاصی قائلم اما بدلایل زیر بایشان رای نمیدهم..قبل از گفتن دلایل نقد دیگری از شما بکنم که شما بدرستی به نقد جبهه باطل پرداختید اما جلوگیری از انحرافات جریانهای داخلی و موضع گیری علیه تندرویهای داخلی در چند سال اخیر از شما کم شده.

1-عدم سابقه مدیریت قبلی در آقای جلیلی.فکر نکنم نیاز به توضیح اضافی داشته باشه.

2-حمایت تمام قد جبهه پایداری
البته من هرگز نمیگم جبهه پایداری باید حذف شه ولی بنظر حضور دوباره و البته قدرتمندانه ترشون در دولت خطرناکه.

جبهه پایداری مواضع غلطی راجع به ولایت فقیه داره که نمونه اونرو در مجلس دیدیم که چه جوی علیه آقای توکلی و مطهری راه انداختن.

اونا این فکر که در صورت عدم صدور حکم حکومتی هم بایستی نظر رهبر رو انجام داد گسترش میدن و در مجلس جلوی انجام وظایف اولیه مجلس میشدن و میگفتن باید دید نظر رهبری چیه.

پایداری در فتنه 88 موضع گیری بسیار بدی داشت ...نه تنها قصد جذب اصلاح طلبای معتدل را بنظام نداشت بلکه بسیاری از اصولگراهای معتدل نظیر افروغ و توکلی ومطهری و .. نیز عنوان ساکت فتنه داد در حالی که این دوستان بجای فوش و انتقام از حزب رقیب خیلی منطقی گفتن اعتراض بایستی قانونی باشه..

پایداری با محافظه کاری بیش از حد نذاشت بیانیه کهریزک در مجلس خونده بشه.

در صورتی که در پرونده بررسی آقای مرتضوی آقایان توکلی مطهری و پزشکیان نقش بسزایی داشتن.

علاوه بر این رهبر معنوی ایشان جناب آقای مصباح که از علمای بزرگ قمن مواضع سیاسی ضعیفی داشتند.

هرچند باید به این نکته توجه کرد اصلاح طلبان با ناجوانمردی آقای مصباحو تخریب میکردند و بخاطر حمایت از قصاص به ایشون خشونت طلب و .. گفتن.

حمایت تمام قد ایشون از احمدی نژاد و بعد گفتن اینکه اين آقا سحر شده.
اینکه 7 سال لنکرانی اصلح بود برای شورای نگهبان صالح هم نبود.
نشون میده در مواضع سیاسی ضعفهایی داشتند.

با تشکر از خوندن این متن طولانی و خسته کننده این نکته رو خدمت شما عرض کنم قبول دارم شما در بسیاری از موارد حرفهای بنده رو قبول دارید اما تخریب ناجوانمردانه جنبش سبز نباید شما رو تک بعدی کنه که فقط علیه جبهه باطل موضع گیری کنید بایستی به نقد تندروهایی که در جریان حق هستند پرداخت تا جوانان عزیز کمتری جذب جبهه باطل بشن.

ناشناس گفت...

من به نظرم جنابعالی علاقه وافری به شنا کردن در خلاف جریان دارید که این علاقه غیر طبیعی زیاد شما گاها تبدیل به صحبتهای غیر منطقی و خنده دار می شود!آخر کجا آقای جلیلی اندیشه محکم داشت و یا پدیده انقلاب اسلامیست؟!شما و امثال شما سهوا یا تعمدا که من به دومی معتقدم چشم روی واقعیات بستید و فکر می کنید با مخالف خوانی و اعلام نظرات عجیب و غریب مثلا روشنفکر می شوید!!

داریوش سجّادی گفت...

جناب سینا با تشکر از وقتی که گذاشتید اما نمی دانم از کجا به این نکته رسیده اید که بنده طرفدار جبهه پایداری ام در حالی که من حتی رای خود را به جناب جلیلی هم قبلاً اعلام کرده ام که بدلیل فقد کارنامه عملی نمی دهم و در چند پست پیش رسماً نامزد خود را معرفی کرده بودم
(مقاله وایستا جنبش من می خام پیاده شم)
http://sokhand.blogspot.com/2013/06/blog-post_3266.html
به هر حال از مطالعه نقطه نظرات تان بهره بردم
موفق باشید

Kambiz Khan گفت...

I don't understand why Jalili is portrayed as extremist? I have listened to what he has said and what he has done to date. If his only sin is that he has not agreed to the US demands of complete capitulation then he should be commended. Let's be honest and open. He is not extremist because he wears beard or his wife is a physician wearing chador. We don't like him for the simple fact that he does nothing to please US and its cronies (5+1). He shoud be replaced with Shirin Ebaadi as she can sign all that have been put her without any questions. Ibrahim Nabavi can compose the eulogy and us the Iranian diaspora can hold our heads high that we are considered as moderate community who does its best to gain respectability in their host countries, even if it means the entire Iranian nation is pushed into oblivion. We can then have a villa in Iran to Holiday occasionally and preach them about how good it feels to be respected in the west. We may even take a new version of modernity to the villages in Iran where we install big TV sets in their stables to watch how they should live and remind them where they are! At the same time, we continue to bring Dollars and Pounds or even Euros back to the west! After all we have to keep up the appearances!!

Unknown گفت...

سلام جناب سجادی.
پست اخیرتان در مورد واکنش زیباکلام به پخش اعترافات ابطحی مرا به این مقاله رهنمون کرد.
نکته ای که در مقایسه تان در پست فیسبوکی مذکور در نظر نگرفته اید اینست که آنچه دکتر زیباکلام از نتیجه رییس جمهور شدن جلیلی ارائه می دهد صرفا تحلیلی سیاسیست و با توجه به آرمانگرایی جناب جلیلی و پیش بینی از آینده پرونده هسته ای تحت نظر ایشان، وضعیت اقتصادی توسط زیباکلام آنگونه پیش بینی می شود.
اما آنچه زیباکلام از آن
لایه کرده نه تحلیل های منفی، که ارائه "اخبار" دروغ و اتهامات غبراخلاقی نظیر ماسونی خواندن یکی و مزدور خواندن دیگریست.