۱۳۹۲ مرداد ۷, دوشنبه

داروینیزم سیاسی!



در پاسخ به پرسش آیت الله خامنه ای (پست قبلی) مبنی بر آنکه:
«چرا مدعیان تقلب در انتخابات 88 در جلسات خصوصی می گویند تقلبی رخ نداده بود، پس به چه علت کشور را دچار آن ضایعات کردید؟ چرا عذرخواهی نمی کنند؟»
معتقدم گزاره تقلب یک باور عقیدتی در ذهنیت افراد مذکور است. در واقع تقلب اسم مستعار «قطعیت اقبال و پیروزی» ایشان در هر شرایطی است!
آبشخوار این قطعیت در نوعی «داروینیزم سیاسی» ریشه دارد که مانع از باور شکست نزد حاملان چنین اندیشه ای می شود.
بالغ بر 13 سال پیش مختصات و جنس نزاع دمکراتیک اصلاح طلبان را بدین شکل تبیین کردم:
« ... قاعده نزاع اصلاح طلبان در ایران مبتنی بر «تنازع بقا سياسی» و «اجتناب ناپذيری بقا اصلح» است. بواسطه ابتناء بر اين دو ويژگی ، سلوک اصلاح طلبی در ايران ابتلاء به منطق «داروينيزم سياسی» پيدا کرده که در آن «شرط بقا» و شادابی جنبش معطوف به «اصالت نزاع» با تقائل به محتوم بودن بقاء دائمی جبهه اصلح (که همانا و تحت هر شرایطی جبهه اصلاحات بود) معنا شده است... »
تقیـّــُد به چنین داروینیزمی است که اجازه نمی دهد افراد مورد اشاره «آیت الله خامنه ای» نتیجه ای جز پیروزی خود را باور داشته باشند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مقاله Political Darwinism ـ نشریه Iran Today ـ کالیفرنیا ـ 24 دسامبر 2000
http://dariushsajjadi.blogspot.com/2013/05/khatamis-symphony.html
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

۱ نظر:

ناشناس گفت...

این گونه پاسخ دادن ها جناب آقای سجادی کار خوبی نیست از کسی که خودش را نویسنده می داند . با تشکر .