۱۳۹۲ شهریور ۸, جمعه

گورستان انصاف!



بمناسبت سالگرد اعدام های سال 67 سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه انگلستان (BBC) طی برنامه «به عبارت دیگر» و مطابق سنت مالوف با غرض ورزی برنامه ای را روی آنتن فرستاد که از ابتدا تا انتها آکنده از داوری و جهتگیری سیاسی بود.
ماجرای اعدام های سال 67 از مواردی بوده که شخصاً و با دقت آن را پی گیری کرده و برخلاف اکثر سیاسی نویسان با وسواس دیدگاه های دو طرف ماجرا را مورد دقت و مطالعه و کنکاش قرار داده ام. علی رغم این تاکنون در این مورد ننوشته و تا اطلاع ثانوی نخواهم نوشت زیرا کماکان فضای موجود برای پی گیری این موضوع سرشار عناد و بغض و هیجان و احساس زدگی و دروغ بافی و اغراق و توجیه و غـُلـّو و مبالغه است. فضای ناسالمی که امکان بحث مستدل و منصفانه را از طرفین ماجرا سلب می کند.
از جمله همین اغراق ها رساندن عدد این اعدام ها در واریته BBC به عدد 18 هزار نفر بود!
ظاهراً در راستای سیاست «اگسجره کردن ماجرا» !!! (exaggerate) اصحاب بی بی سی مبتلا به هذیان شده و فرصت آن را نداشته تا یک بار هم گورستان خاوران که مدفن اصلی عمده اعدام شدگان سال 67 است را از نزدیک ببینند!
خاوران از حیث بعد و مساحت در موقعیتی است که به زحمت ظرفیت 1000 جسد را نیز میزبانی می کند! و با توجه به آنکه اعدامی های سال 67 جملگی مطابق قوانین شرع در خاوران دفن شدند لذا برنامه سازان پشت پرده BBC یا با عدد و ریاضیات غریب اند و یا از ذهنی گرائی در رنجند!

۴ نظر:

ناشناس گفت...

نوشته اید
برخلاف اکثر سیاسی نویسان با وسواس دیدگاه های دو طرف ماجرا را مورد دقت و مطالعه و کنکاش قرار داده ام. علی رغم این تاکنون در این مورد ننوشته و تا اطلاع ثانوی نخواهم نوشت

شما مانند مسولین این اعدامها هرگز جرات ان را نخواهید کرد که مستقیم در این رابطه صحبت کنید. هرچه زمان می گذر صحب کردن در مورد ان برای عاملانش و مدافعانش مشکل تر می شود و امیدوارند موضوع روزی فراموش شود. اما همین مقاله نشان میدهد که چه دیدگاهی دارید و بخوبی می شود درک کرد که چرا جرات بیان انرا ندارید.

ناشناس گفت...

"فضای ناسالمی که امکان بحث مستدل و منصفانه را از طرفین ماجرا سلب می کند."
استاد حرفتون اشتباه است چرا که بیان یک استدلال سرانگشتی برای یک ادعای باطل هم امکان بحث منصفانه رو سلب میکنه. بله به کامنت قبلی یک توجه بکنید.
آخه "آقا یا خانم کامنت قبلی" چرا به حساب ساده ریاضی و اثبات دروغ گویی بی بی سی توجه نمی کنی؟
چرا برای ما باید دروغ بزرگتر باشه تا قابل قبول تر باشه؟
چرا بی بی سی شده پیغمبر وحی آور ما؟
"ان جائکم فاسق بنبا فتبینوا"
آقایون و خانمها
بی بی سی فاسق نیست، کافره اون هم از نوع دشمنش.

ناشناس گفت...

شما هنگام دفن اجساد در محل حضور داشته اید که قاطعانه نسبت به شرایط دفن و تعداد اجساد اظهار نظر می کنید؟

ناشناس گفت...

az doshmananeh iran agar rast ham begoyand !!!! man 1ke ke bavar nemekonam, chon doshman doshmaneh khone ast
zendeh bad hagheghat az zabaneh haghgoyan