۱۳۹۵ دی ۱۳, دوشنبه

ته دره یا نوک قله؟ مسئله این است!


مطابق اظهارات رئیس جمهور در مصاحبه با صدا و سیما:

در دو سال گذشته آمار نسبتا خوبی برای اشتغال داشته‌ایم که به تدریج این آمار بهتر نیز شده است رشد ما در اقتصاد خوب بوده آمار ماه‌های اولیه سال نشان می دهد که ما به سمت رشد ۵ درصدی خواهیم رفت در شش ماهه نخست سال در بخش کشاورزی شاهد ۵. ۹ درصد رشد بوده‌ایم. امسال حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان معادل ۱۱. ۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است در بخش گردشگری نیز شاهد رشد بوده‌ایم که برای فعالان گردشگری ملموس است در بخش تولیدات صنعتی با ۴. ۱ درصد و در بخش خدمات با ۴. ۸ درصد رشد طی شش ماهه نخست سال جاری مواجه بوده‌ایم. در بخش نفت نیز نرخ رشد ۲. ۷ درصد اعلام شده است.
آقای روحانی با اشاره به پیش بینی بانک جهانی برای تحقق رشد بالای ۶ درصد برای ایران در سال جاری تاکید کرد: مجموعا رشدی که تا کنون طی ۶ ماهه نخست تحقق یافته است، نرخ بسیار خوبی است و با توجه به شرایط منطقه‌ای حتما تا پایان سال رشد بیش از انچه که هدف‎گذاری کرده‌ایم تحقق خواهد یافت. در ۹ ماهه نخست ۱۳۹۵ میزان صادرات غیرنفتی حدود ۳۱ میلیارد دلار اعلام شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته با ۱۰ درصد رشد مواجه بوده است. ما امروز بسیاری از بدهی‌های قبلی را تسویه کرده‌ایم و پول گندم را به کشاورزان عزیز داده‌ایم و تنها در زمینه بیمه مقداری عقب هستیم که امیدواریم بدهی بیمه را هم به زودی پرداخت کنیم.

در مجموع و مطابق فرمایشات رئیس دولت راستگویان وضعیت اقتصادی ایران ظاهراً حال خوبی دارد!

این در حالی است که هفته گذشته معاون اول همین رئیس جمهور فرمودند:

کشوری که به ته درّه برده شده، حال چند پله بالاتر آمده و هنوز ته درّه است، اتفاقی که در تورم سال ۹۱ و ۹۲ انجام شد و رکود حاصل از آن درآمد سرانه مردم را به قدری کاهش داد که دولت هر چه تلاش می‌کند، تاکنون نتوانسته آنچنان که باید جبران نماید.

بر این اساس پسندیده است تا یک نفر در این میان مشخص کند وضعیت اقتصادی در ایران واقعاً چگونه است!؟

بالاخره ته دره ایم یا نوک قله؟

۲ نظر:

ناشناس گفت...

دیشب برای چندمین بار، شهروندان موفق شدند برنامه ای پورنوگرافیک را از سیمای جمهوری اسلامی ببینند: لاس زدن مجری با رییس جمهور.

واقعا این نحو گفتگو، فقط و فقط لاس زدن است و نه پرسشگری

ناشناس گفت...

شیرین کردن دهان مردم با گفتن حلوا ، حلوا از دوران خاتمی رایج بود . دلار به چهارهزار تومان رسید و آنچنان که خبرگزاریها اعلام کرده اند . قدرت خرید مردم 20 درصد کاهش پیدا خواهد کرد .