۱۳۹۲ تیر ۲۲, شنبه

ماجرای هاشمی!


... نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم ایران هر چند برخلاف انتظار اصولگرایان ذائقه ایشان را تلخ کرد و متقابلاً موجبات خرسندی نسبی اصلاح طلبان شد اما در این میان حذف «اکبر هاشمی رفسنجانی» از عرصه انتخابات تا آن اندازه برای نظام شیرین و پر ارزش هست تا بتواند ایشان را به تقبل هزینه آن حذف (پذیرش ریاست جمهوری حسن روحانی) راضی نماید.
بدون تردید حذف هاشمی از عرصه انتخابات ریاست جمهوری بزرگترین کامیابی برای نظام جمهوری اسلامی و مردم و حتی شخص هاشمی بود!
آنان که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری تحریرات متعدد اینجانب را دنبال می کردند می توانند شهادت دهند که نویسنده یکی از کسانی بود که به سهم خود بیشترین مطلب را در نقد رفتار هاشمی در انتخابات نوشت و بشدت با حضور ایشان در این عرصه مخالف بودم و به سهم و بضاعت خود برای حذف رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از عرصه این انتخابات تلاش کردم که خوشبختانه مجموعه شرایط و عوامل و مسائلی منجر به رد صلاحیت و عدم امکان حضور ایشان در قامت نامزد در انتخابات شد.
سوای از چیستی و چرائی مخالفت دیگران، نقد و مخالفت اینجانب با نامزدی هاشمی فاقد کینه شخصی بود و بنا به دلائلی سیاسی و ملی که در ادامه خواهد آمد معتقدم اکنون جای آن دارد تا به مردم ایران بابت این حذف خوش شگون تبریک گفت!
بازگشت هاشمی به ساختمان ریاست جمهوری ایران بدون تردید می توانست به چالش و بحران و صدماتی جدی برای استقلال و تمامیت ارضی و منافع ملی و ارکان نظام و انقلاب خمینی منجر شود که عواقب بسیار سنگینی را به همراه خود می آورد.
اما ماجرای هاشمی تمام نشده...
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
بخشی از مقاله جدیدم تحت عنوان «ماجرای هاشمی» که بازبینی نقش هاشمی طی 34 سال گذشته و گمانه ای از آینده محتمل سیاسی ایشان است
(بزودی منتشرش خواهم کرد)

۱ نظر:

m گفت...

be,,,,, sabraneh montazeram ostadeh azezam