۱۳۹۵ آبان ۲۲, شنبه

دوستانه با مسعود سفیری!


پیرو یکی از گزارش های سایت خبری «رسانه ایران» تحت عنوان «خشم مجری VOA از انتقاد مخاطبان نسبت به انتخابات آمریکا» فرصتی دست داد تا بعد از مدت ها بخشی از برنامه VOA را ملاحظه کنم. 
مطابق کلیپ موجود در سایت «رسانه ایران» که ناظر بر برنامه ای است تحت عنوان «روی خط» با موضوع انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا، وقتی بیننده ای از روی خط تلفن به ایرانیان مقیم آمریکا پیشنهاد رای ندادن به هر دو کاندیدا را می دهد و می گوید نباید به کسانی رای داد که اهل جنایت و کشتار آدم های بیگناه و اهل دخالت در امور کشورهائی هزاران کیلومتر دورتر از کشور خودش است. (اشاره به هیلاری کلینتون) متعاقب این اظهارات آقای مسعود سفیری مجری برنامه ضمن ممانعت از ادامه اظهارات فرد مزبور می فرمایند:

شما حق بیان چنین اظهاراتی را در این برنامه ندارید چون چنین اظهاراتی ایراد اتهام است و مطابق قوانین موجود در آمریکا این اظهارات جرم محسوب می شود و می توانند شما را بدین خاطر محاکمه کنند(!) نقل به مضمون.


(دقیقه ۱:۵۰ از ویدئوی ضمیمه)

به اعتبار آشنائی و رفاقت دور با مجری برنامه روی خط محترمانه خدمت ایشان معروض می دارد:

مسعود جان!
این حرف ها را از کجا آورده ای؟
شما اگر اشتباه نکنم وارد هشتمین سال اقامت تان در ایالات متحده شده اید و به عنوان کسی که سابقه ژورنالیسم داشته و اکنون نیز بنا به هر دلیلی جلوی دوربین VOA عهده دار اجرای برنامه شده پسندیده نیست چنین بی محابا ادعاهائی نامستند و غیر قابل وثوق را بنام خود مطرح کنید.
این قانون مزبور را از کجای قوانین آمریکا استخراج کرده ای؟
بعد از سالها اقامت در ایالات متحده حداقل توقع از فردی در قامت ژورنالیسم سیاسی آن است که تاکنون با مقدمات و بدیهیات حقوقی آمریکا آشنا شده باشد.
خیر مسعود جان!
اظهارات آن تلفن کننده مزبور در آمریکا جرم حسوب نمی شود و تندتر از این ها را نیز مطرح کردن در آمریکا جرم محسوب نمی شود و این سیستم تا این حد تولرانس در استماع اظهارات شهروندان دارد و برای اعمال سانسور راه های حرفه ای تر و پیچیده تری را اعمال می کند که یکی از آنها توسل به «راک اند رول گیم» است.
حتی نگاهی سطحی به روزنامه ها و رسانه های تصویری و شنیداری و مجازی آمریکا می تواند به شما نشان دهد سطح تحمل سیستم خیلی بیشتر از آنی است که شما در برنامه تان لحاظ می فرمائید.
گذشته از آنکه اگر قصدت دفاع از مدنیت آمریکائی است که با این شیوه نقش دوستی خاله خرسه را عهده داری کرده ای!
اگر بیان جنایتکار بودن مسئولین آمریکائی در رسانه های آمریکائی جرم است چرا همین حق را برای مسئولین جمهوری اسلامی ترشروئی می کنید و از صبح تا شب از جمیع رسانه های تان با دلیل یا بی دلیل و با سند یا بی سند مسئولین ایران را متهم می کنید که تا آرنج دست شان به خون بی گناهان آغشته است!؟
با منطق شما اگر جمهوری اسلامی نیز با روال آمریکا با مدعیان برخورد قانونی کند، محق است چون بنا به فرمایش شما چنین دواعی وقتی در مماللک راقیه جرم محسوب می شود قطعا در جمهوری اسلامی نیز می تواند جرم محسوب شود!
دوستانه و مشفقانه معتقدم صرف نظر از همه نابلدی ها و ناحرفه ای گری های موجود و مشهود و محسوس در VOA اکنون که از فرصت نشستن در مقابل دوربین آن شبه رسانه برخوردار شده ای تلاش کن تا کاریر شغلی ات را از کارنامه ای حرفه ای گرانه آکنده کنی تا اگر احیاناً روزی قرار شد از VOA خداحافظی کنی در آن صورت تا آن اندازه تبحر پیدا کرده باشی که آنک رسانه های حرفه ای به دنبالت بیآیند.
موفق باشی.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

سلمان رشدی آدم احمقی بود که کتابی بنویسد و صریحا" به مقدسات توهین و هتاکی کند تا حکم ارتداد و اعدام برای او صادر شود . حتما" میدانید که توهین و هتاکی در دنیای غرب روش خاصی دارد ، تا نتوان از هر گونه راه قانونی با آن مقابله کرد . که البته دانستن این مطلب برای ایرانیان داخل و قوه قضائیه ایران که به اینگونه مسائل حساسیت شدیدی دارند لازم و ضروری است . یکی ازاین هتاکان هم " رزیتا ایران دوست " مجری همین برنامه روی خط صدای آمریکاست که مرتبا" لخت و عور و با لباس آستین حلقه ای و دامن بالای زانو در مقابل دوربین ظاهر میشود تا به مسئله حجاب در ایران و اسلام توهین کند . نمونه دیگر بهرام مشیری است که مرتبا" در صحبتهایش حضرت محمد ( ص ) را آدم باهوشی میخواند ( ! ) حال باید پرسید باهوش بودن برای پیامبری که از جانب خدا مبعوث شده و از عالم غیب به او وحی میشود چه محلی از اعراب دارد ؟ ! منظور این زنا زاده از این سخن ، ایاذ بالله شیاد و حقه باز خواندن اوست .

ناشناس گفت...

آقای سجادی می شه بفرمایید شما با این همه ادعا که همه را بی سواد و نابلد معرفی می کنی چرا هیچ رسانه ای سراغ تو نمی آید

داریوش سجّادی گفت...

سوالهای ساده ای می کنید. رسانه های مطمح نظر شما طبیعی است که دنبال هذیان های اپوزیسیون اند و سجادی به دردشان نمی خورد برادر!!!!