۱۳۹۵ آبان ۲۵, سه‌شنبه

آداب استادی!


آقای صادق زیباکلام در ادامه سلسله گاف های مسبوق به سابقه شان بار دیگر مرتکب سنت مالوف شدند و این بار به بهانه تظاهرات اعتراضی چندین روزه مخالفین رئیس جمهور منتخب آمریکا (ترامپ) در شهرهای مختلف ایالات متحده بر سکوی پُز دادن لیبرال دمکراسی آمریکائی شان ایستاده و از این طریق جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی مدل ایران را بر کرسی شماتت نشانده و دیوانیان را بدین منوال ملامت فرموده اند که:
ای بی هنران! ببینید هنرمندی لیبرال دمکراسی را و پند بگیرید که برخلاف بی استعدادی شمایان در سرکوب آشوب ۸۸ ایشانیان (!) چگونه خویشتن دارانه و متمدنانه و روادارانه به استقبال معترضین رفته و نه کسی را دستگیر کرده اند و نه کسی را کشته اند و نه کهریزکی علم کرده و نه بزن و بکوب و بکشی راه انداخته اند!
این است مزیت دمکراسی لیبرال من و امثال من که فخرش را به شمایان فروخته و می فروشیم!
(اینجا)

مزید اطلاع زیباکلام مزبور معروض دارید:

استاد ارجمند!
قیاس مع الفارق می فرمائید؟ تظاهرات معترضین در ۸۸ از فردای سخنرانی رهبری در نماز جمعه مُبدل به جنگ شهری و آتش زدن بانک و خودرو پلیس و اتوبوس و شعارهای براندازاننده علیه کلیت نظام بود آن هم توسط مخالفین منتخب و ريس جمهور وقت و بنفع رقیب شکست خورده ایشان. در حالی که تظاهرات فعلی در آمریکا علیه فردی است که قرار است دو ماه دیگر عهده دار مسئولیت شود و مخالفین هم سو با دولت مستقر در کاخ سفید که ایشان نیز مخالف رئیس جمهور منتخب اند اقدام به برگزاری تظاهرات علیه ترامپ کرده اند.
برادر و استاد بزرگوار
تحمل تظاهرات مسالمت آمیزی که تعلق به خودی ها داشته و معترضین بنمایندگی از دولت مستقر علیه دولت منتخب تظاهرت می کنند که هنری نیست تا مباهاتی را بطلبد!
شما یادتان نیست اما همین لیبرال دمکراسی مورد مباهات تان در دهه ۷۰ میلادی وقتی سیاه پوستان در لوس آنجلس مشابه سبزپوستان در تهران جلس (!) در یک آشوب شهری دست به تخریب شهر و حمله به مقر پلیس مشابه حمله به مقر بسیج کردند در آن واحد همان لیبرال دمکراسی عزیز کرده تان بالغ بر ۶۸ نفر را با شلیک مستقیم گلوله کشت و احدی نیز نتوانست و نمی توانست معترض ایشان گردد چرا که تخریب شهر و حمله به مقر نظامی در هر سیستم حکومتی حکم تیر دارد!
استاد گرانمایه!
اظهار نظر جانبدارانه از موضع التفات جان نثارانه به لیبرال دمکراسی عزیز دُردانه تان هر چند مفهوم است اما بالاخره بپذیرید تفاوتی هم بین تحلیل کف خیابانی یک عوام با نقطه نظرت یک استاد رشته علوم سیاسی شاغل به تدریس در ارشدترین دانشگاه کشور نیز می بایست مشهود باشد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

"غرب باوران این مرز و بوم , از همان دوران مستشارالدوله تا کنون , آدمهای سطحی ,بدون تحقیق و غافل از فرهنگ و تاریخ و مردم خویش بوده اند . اینها بیشترین دشمنی را باناصرالدین شاه میورزیدند , اما اگردقت کنید واکنش خودشان در برابر غرب ,از این وجه که گفتم ,بسیار ابلهانه تر از اوست ؛و اگر سفره دلشان را برایت بگشایند ,میبینی که اما رضا خان قلدر را از ته دل دوست میدارند و بسیارتأسف میخورند که چرا او نتوانست همپای کمال آتاتورک از عهده وظیفه تاریخی اش بر آید " . مقاله تحلیل آسان از شهید مرتضی آوینی