۱۳۹۵ شهریور ۱۸, پنجشنبه

آداب عتبه بوسی!


صادق زیباکلام از زمره فدویان و عتبه بوسان بنام آقای هاشمی رفسنجانی به سنت مالوف و وفق نیاز محبوب در مصاحبه با «هاشمی نامه آرمان» و در بازبینی ماجرای رد صلاحیت مقتدای ایشان در انتخابات ۹۲ فرموده اند:
یكی از امیدهای اصولگرایان این بود كه با رد صلاحیت «حاج‌آقا» در انتخابات ۹۲ اصلاح‌طلبان اعلام كنند كه در انتخابات شركت نخواهند كرد، تا اصولگرایان ازخداخواسته با حداقل آرا بتوانند رئیس‌ جمهور بعدی را تعیین كنند. اما آیت الله هاشمی اجازه ندادند كه اصلاح‌طلبان در چنین دام و تله‌ای ... بیفتند؛ و در «ساعتی كه وی رد صلاحیت شدند بلافاصله اعلام كردند كه با تمام وجود در انتخابات شركت خواهند كرد و پشت آقای روحانی خواهند ایستاد»

ظاهرا جناب زیبا کلام این بار در ابراز خاکساری، بیش از حد از خود بی خود شده و عنان از کف نهاده متوسل به افسانه بافی یا تخیل اندیشی شده اند!
مزید اطلاع فدوی باید معروض داشت:
خیر ـ اشتباه به عرض تان رسانده اند. ماجرا این گونه نبود.
حضرت آیت الله روز شنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۲ در آخرین روز از مهلت قانونی ثبت نام راس ساعت ۱۷:۵۰ به ستاد انتخابات رفته و ثبت نام می کنند و چهار شنبه ۱ خرداد ۹۲ خبر رد صلاحیت ایشان اعلام می شود. علی رغم این معظم له با یک تاخیر «بیست روزه» (دقت بفرمائید بیست روزه و نه بلافاصله) نهایتاً در روز سه شنبه ۲۱ خرداد حمایت خود را از نامزدی حسن روحانی اعلام می کنند!
چنین تعللی نیز معلول آن بود که معظم له از ابتدا تصمیم به شرکت در انتخابات با رویکرد «ناز و نیاز» داشت و به همین دلیل و بمنظور گرفتن فرصت تخریب خود از رقیب کوشید با ثبت نام در آخرین لحظه و دامن زدن به اقبال عمومی بستر پیروزی خود را تضمین شده کند اما بعد از «سورپرایز رد صلاحیت» با نشستن در کانون مظلوم نمائی و بمیدان فرستادن حواریون کوشید تا با ایجاد فشار افکار عمومی بمنظور ترغیب و بلکه تحمیل حکم حکومتی به «رهبر» شانس خود در بازگشت به پروسه انتخابات را بیآزماید و تنها وقتی از نامزدی روحانی حمایت کرد که دیگر امیدی و زمانی برای بازگشتش به انتخابات از طریق حکم حکومتی باقی نمانده بود.

مراتب جهت مساعدت به شفاف نگه داشتن تاریخ و احتراز از دروغ بستن به تاریخ، ایفاد شد!
(توضیحات بیشتر در مقاله جشن سپاس)


هیچ نظری موجود نیست: