۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۵, چهارشنبه

دلسوزانه با آیت الله جنتی!


جناب جنتی روز گذشته و در مقام اعتراض به اقدام زشت تخریب مزار و رُبایش پیکر «حجر بن عدی» توسط تروریست های تحت امر ترکیه و عربستان در سوریه فرموده اند:
«در اوصاف ايشان (حجر بن عدی) آمده است كه در جواني، شبي هزار ركعت نماز مي‌گذارد ... اگر اين افراد متحجر و مزدور اندكي عقل و عاطفه داشتند، با مشاهده «جسد سالم» آن بزرگوار بايد به حقانيت او پي مي‌بردند»
جناب آقای جنتی
انصافاً این چگونه دفاع کردنی از آن صحابی رسول الله و امیر دلاور لشکر علی ابن ابیطالب است!؟ اگر خود اهل نماز نبودید شاید می شد بر روی چنین اظهاراتی غمض عین کرد.
جناب جنتی
یعنی چی شبی هزار رکعت نماز خواندن؟ البته که «حجر ابن عدی» مرد متقی و عابدی بود اما چه نیازی به این افسانه سازی ها برای اثبات بزرگی اوست. «عدی» در کنار عبادات معقولش اعتبارش را از ناحیه دلاوری اش در رکاب امیر المومنین در صفین و جمل و نهروان کسب کرد.
گذشته از آنکه من نمی فهمم این چه فضیلتی است که جنابعالی و ایضاء دیگرانی مسبوق به سابقه اصرار دارند و دارید تا برای اثبات فضیلت یک «انسان متوفی» ثابت کنید پیکر ایشان بعد از مرگ در زیر خاک سالم می ماند!؟
تجزیه شدن پیکر هر انسانی در زیر خاک امری است طبیعی و بالتبع نامذموم.
این چگونه دفاع کردن از فضیلت است؟ با صراحت در حال ایراد اتهام به خداوند از طریق اعمال تبعیض بر روی «پیکر های انسانی» هستید که بر خلاف همان متون دینی فاقد ارزش اند و اگر ارزشی مترتب بر انسان است این ارزش تعلق به عمل انسان و روح ایشان دارد و بدن ما و ایشان و شما و صالحین و فاسدین برای خداوند حائز هیچ ارزشی نیست تا بخواهند کالبد عده ای را زیر خاک سالم نگه دارد و کالبد دیگران را بپوساند!!!

هیچ نظری موجود نیست: