۱۳۹۲ خرداد ۱۰, جمعه

شیعیان «مایکروـ ویویی»!



عطف به خطبه های نماز جمعه خرداد سال 88 آیت الله خامنه ای که طی آن ایشان اظهار داشت:
«من البته در موارد متعددى با آقاى هاشمى اختلاف‏نظر دارم البته بين ايشان و بين آقاى رئيس جمهور هم اختلاف‏نظر بود و هست؛ هم در زمينه‏ مسائل خارجى هم در زمينه‏ نحوه‏ اجراى عدالت اجتماعى و هم در برخى مسائل فرهنگى اختلاف ‏نظر دارند؛ و نظر آقاى رئيس جمهور به نظر بنده نزديك تر است»
مخالفان ایشان از منتهی الیه جبهه ضدیت با انقلاب اسلامی و بالتبع ضدیت با رهبری انقلاب اسلامی بعد از بروز رفتارهای هنجارشکنانه ای مانند قهر 11 روزه احمدی نژاد مدام و در مقام «کاسه هائی داغ تر از آش» طعنه خطبه 29 خرداد را به عنوان اشتباه آیت الله خامنه ای در حمایت از محمود احمدی نژاد به دیگران می زنند.
ظاهر قضیه آن است که ایشان انقلابی تر از انقلابیون شده و با فرض صحت ادعا و طعنه خود (فقد صلاحیت در تشخیص احمدی نژاد) برخلاف اعتقاد شیعه که حتی برای ائمه خود نیز خطا و اشتباه را جائز دانسته و دایره عصمت را صرفاً محدود به مصونیت ایشان از گناه و نه خطا می دانستند اما دوستان ضد انقلاب اینجا که می رسد دایره رهبر شناسی خود را تا آنجا تنگ و مضیق می کنند که لاجرم باید بنیان گذار جمهوری اسلامی را که رهبری فعلی هم ادعای بعید بودن خود از سجایای اخلاقی ایشان را دارند نیز از حوزه رهبران صاحب صلاحیت در ایران بیرون گذاشت!!!
این در حالی است که ایشان به صراحت در وصیت نامه خود با بیان زیر هم تکلیف خود را با اشتباهات خود روشن کرده و هم فرصت را از مغرضان گرفته تا در آینده با این بهانه بخواهند گربه رقصانی کنند:
«من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه‌ سالوسی و اسلام‌نمایی بعضی افراد، ذكری از آنان كرده و تمجیدی نموده‌ام كه بعد فهمیدم از دغل بازی آنان اغفال شده‌ام. آن تمجیدها در حالی بود كه خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نمایاندند و نباید از آن مسائل سوء‌ استفاده شود؛ و میزان در هر كس حال فعلی او است»
هر چند از قدیم می گفتند:
کاسه داغ تر از آش نمیشه!
اما ظاهراً به مدد تکنولوژی همه چیز دچار تحول شده ایضاً به برکت مایکرو ـ ویو حالا دیگه هم «کاسه» داغ تر از «آش» می شود و هم «ضد انقلابیون» انقلابی تر از «انقلابیون»!

۱ نظر:

ناشناس گفت...

اکثر متکلمین شیعه و تقریبا تمامی مراجع امروز معتقد به مصونیت ائمه (ع) و پیامبران (ع) از خطا و گناه و اشتباه هستند. استناد ایشان هم از جمله به آیات قرآنی است که در آنها اطاعت مطلق و بدون چون و چرا از رسول و "صاحبان امر" را بعد از اطاعت از خداوند بدون ذکر شروط آورده است که اگر قائل به احتمال اشتباه ایشان باشیم فلذا باید منطقا در این آیه و آیات مشابه شرطی برای این اطاعت گذاشته می شد. همان طور که اطاعت از غیر معصوم همواره شرط عدم گناه در آن وجود دارد.