۱۳۹۵ دی ۵, یکشنبه

نامه داریوش سجادی به ترامپ!


جناب آقای دونالد ترامپ
مقام عالی ریاست جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا!

با اهداء سلام

بدون مقدمه حضور محترم تان معروضم انگیزه اینجانب از تحریر این نامه برای حضرتعالی بیان یک واقعیت از جوار نامه نگاری ۳۰ نفر از ایرانیانی است که مانند اینجانب مقیم ایالات متحده آمریکا یا اروپایند و در نامه خود به حضرتعالی و از منتهی الیه مخالفت با نظام و حکومت قانونی و مشروع موجود در ایران متقاضی شده اند تا با مساعی جمیله جنابعالی و از طریق اعمال تحریم های سنگین تر اقتصادی و ایضاً بر هم زدن توافقنامه برجام موجبات فشار و سقوط نظام حکومتی ایران را فراهم آورید!

جناب آقای ترامپ!

مزید اطلاع تان و در مضیق ترین شکل ممکن خدمت تان عرض می کنم که ماهیت نامه نگاری مزبور را در جمیع فرهنگ های سیاسی چیزی جز «خیانت» نمی نامند!

یعنی همان طور که شما آمریکائی ها عملکرد «ادوارد اسنودن» در پناه گرفتن در دامن روسیه و دادن اطلاعات محرمانه کشورتان به دولت اجنبی را خیانت می نامید این ۳۰ نفر و آن نامه نگاری شان در ترمینولوژی سیاسی ایرانیان چیزی جز خیانت معنا نمی شود.

اما جناب آقای ترامپ!

اجازه دهید رازی را با شما در میان بگذارم دائر بر اینکه برخلاف تصور یا توقع حتی یک نفر از این ۳۰ نفر نیز تحت هیچ شرایطی عمل ذلیلانه خود را خیانت تلقی نکرده و در کمال حیرت آن را نوعی خدمت نیز معنا و مراد می کنند!

جناب آقای ترامپ!

این امر را نباید به حساب مردرندی این ۳۰ نفر بگذارید و متاسفانه عمل مذموم «خیانت» نزد کسر وسیعی از ایرانیان واژه ای نامفهوم و نامربوط است تا جائی که اگر جمیع ایرانیان مزبور را موظف فرمائید تا در یک سطر «خیانت» را تعریف کنند؟ مطمئن باشید یک نفر هم از این میان نخواهید یافت که در مورد واژه خیانت برخوردار از تعریف باشند!

دلیل آن نیز بازگشت به این واقعیت دارد که از قدیم تاکنون در سیستم آموزشی و اخلاقی ایران اساساً کمترین اهتمامی بمنظور تدریس و تعریف خیانت و عمل خائنانه وجود نداشته و بر این منوال کاملا طبیعی خواهد بود تا جمعیتی که در ترمینولوژی اش کلمه خیانت معنا نشده و اساساً معنائی از خیانت را در مخلیه اش در دسترس ندارد به راحتی بتواند و می تواند تا بتناوب مرتکب عمل خائنانه شود بدون آنکه ارزنی نزد وجدان خود احساس شرمندگی کند!

جناب آقای ترامپ!

همین معنا نشدگی فعل خائنانه نزد ایرانیان است که به راحتی به این بخش از ایرانیان اجازه می دهد تا همان گونه که فرضاْ رغم داشتن پیوند وفاداری و قانونی با همسر رسمی شان به راحتی و بدون تعلل می توانند به ایشان خیانت کنند به همان سادگی نیز می توانند به کشور خود خیانت کنند بدون آنکه اساساً قائل به خیانت کاری خود باشند!

جناب آقای ترامپ!

چنانچه در فردای استقرارتان در کاخ سفید از مسئولین CIA بخواهید لیست ایرانیان به اجنبی پیوسته در سازمان ها و ادارات و رادیو ـ تلویزیون های خارجی را که رسماً در حال ضدیت عملی با ایران شان اند را برای حضرتعالی تهیه کنند مطمئن باشید از این بابت متحیر خواهید شد که خاک ایران در تولید قهرمان و خائن تا چه اندازه پر استعداد است که به همان میزان که می تواند قهرمانانی در اندازه قاسم سلیمانی بسازد به همان میزان نیز برخوردار از ابن الوقت ها و نان به نرخ روز خوارانی هست تا بتوانند با ثمن بخس منافع ملی کشورشان را تقدیم به اجنبی کنند!

اما جناب آقای ترامپ!

در ادامه اجازه دهید راز دیگری را نیز با حضرتعالی در میان بگذارم و آن این که ۳۰ نفر مزبور در تحریر و ارسال نامه خود به جنابعالی در عین حالی که عمل شان را خائنانه نمی دانسته اند اما بقول ما ایرانی ها «صورتی در زیر دارد آنچه در بالاستی» و هرگز باور نکنید که دغدغه ایشان مطابق اقاریرشان در آن نامه «ایران و مشکلات مبتلا به ایران» است!

خیر جناب ترامپ!

مزید اطلاع تان و خدمت شریف تان معروض می دارد در فرهنگ ایرانی یک ناهنجاری وجود دارد که پیش تر از آن تحت عنوان «غربزدگی» نام می بردند و اکنون مبدل به واژه «غربندگی» شده. فرآیندی که تحت تاثیر آن عنصر مبتلابه در تنگنای یک عقده حقارت مزمن می کوشد از طریق هم ذات پنداری با شما آمریکائی ها و غربی ها بر این کمپلکس روحی ـ روانی اش فائق آید.

بر این منوال نامه این ۳۰ نفر را به حساب دلچرکینی ایشان از حکومت شان نگذارید و التفات داشته باشید که ایشان تحت تاثیر کراهت شان از مملکت شان و احساس حقارت از خاستگاه و فرهنگ و آداب و اخلاق مملکت شان و شیفتگی و بردگی و بندگی فکری و شخصیتی شان به داب و آداب «مملکت شما» اکنون می کوشند با توسل به چنین اطوارهائی به زبان بی زبانی به حضرتعالی چشمک بزنند که: ما از شمائیم و از آنها نیستیم.

این بندگان خدا در تنگنای اختلال شخصیت شان از طرفی مرعوب شعارهای انتخاباتی شما شده اند و ترسیده اند تا نکند در فردای آغاز به کارتان در کاخ سفید بخواهید به وعده خود مبنی بر اخراج مسلمانان از آمریکا جامه عمل بپوشانید و هر چند خود را مسلمان هم نمی دانند و نمی توانند بدانند اما بصورت تبعی ضمیر ناخود آگاه شان ایشان را ترغیب کرده تا پیش دستی فرموده و با چنین نامه نگاری هائی به زبان بی زبانی عرض ادب خدمت جنابعالی کرده و بقول ما ایرانی ها ادای سگ های باوفا را از طریق دم جنبانیدن برای ارباب شان را در آورند تا بدینوسیله بتوانند مقام سالوسی نزد شما اربابان شان را پاس داری کرده باشند!

جناب آقای ترامپ!

جسارتاً بنده اگر جای شما بودم و احیاناً تصمیم می گرفتم خالی بندی های دوران انتخابات از قبیل اخراج مسلمانان از آمریکا را عملی کنم در اولویت همین غلامان خانه زاد را از آمریکا بیرون می کردم.

مطمئن باشید این قرشمال ها که به وطن و خاستگاه اصلی خود نمیتوانند وفادار باشند نزد شما و برای شمایان نیز به طریق اولی نمی توانند چاکران و آستان بوسان و خاکساران قابل وثوقی باشند و بموقع به شمایان نیز خیانت می کنند!

زیاده عرضی نیست.

ارادتمند ـ بقول هنری کیسینجر خطاب به دکتر ظریف ما!

دشمن محترم تان ـ داریوش سجادی

۱ نظر:

ناشناس گفت...

شما قبلا گفتین احمد باطبی اطلاعاتیه. حالا هم که اسمش تو لیست امضا کنندگانه. تحلیلتون چیه؟